Emilia Sjödin

En kämpig dag
Hur ska jag börja..
När jag satt mig på bussen imorse så lyssnade jag på någon låt (kommer inte ihåg vilken). I vilket fall så började jag bli ledsen och tänkte direkt på min mamma. Sen klev mina vänner på bussen, dock såg dom inte mig men jag kände en trygghet på en gång. Att jag har sådana bra vänner som stöttar mig är jag glad för. 
 
På naturvetenskapslektionen pratade vi om ekologi. Läraren sade '' Larver, är asätare och kommer lägga ägg på döda männsikor så att när äggen kläcks så har larverna jätte mycket mat att äta upp'' Blä, ni kan ju gissa vad jag kom att tänka på, min dag blev inte direkt bättre. Jag mådde illa. 
 
På engelskan (haha skolan) så fick vi en bingobricka med frågor på som man då skulle fråga till en klasskompis och när man fick ett svar så skulle man skriva deras namn i en ruta, och den som fått en rad fylld först vinner, har ni kört det någon gång?
Iallafall så fick jag frågan ''Har du kramat din mamma någon gång under sommaren'' Jag svarade självklart -Nej. Några från klassen reagerade på det och kollade konstigt på mig. Jag vet nu inte vad dom tror om mig eller så men jag har inte berättat för någon i min klass om att jag inte har någon mamma, inte ens en lärare. Borde jag säga det, isåfall när?
 
Dagen är inte slut än, nej. Efter skolan skulle jag gå till banken för att hämta ut en bankdosa så att jag kan betala räkningar (vuxen poäng,dock vet jag inte om det är ett + eller - haha). När jag kollade på banken utifrån så kom jag ju på att det var min mammas gamla jobb, vilket fort blev konstigt, en liten klump i magen. Det var ju jättelänge sedan jag var där, sist var jag nog där med min mamma. 
När jag kom in på banken hörde jag en röst 
- Hej Emilia! Det var min mammas jobbarkompis som kände igen mig. Det blev också rätt konstigt, jag viste inte om jag ville prata med henne direkt, men det gjorde jag endå (måste vara lite trevlig) 
 
 
Förlåt om det blev ett långt inlägg men jag kände bara för att skriva av mig.
 

BTW - Jag fick även en kommentar igår (som jag sade igår också haha). Iallafall så blev det ännu en till kommentar angående era förslags inlägget. Och ett av förslagen var att skriva om personliga saker, sånt som är typiskt mig. Jag tyckte det här inlägg var något personligt som jag kan skriva, några saker jag kan störa mig på som inte andra tänker på.
Skulle det kunna vara en bra idé? Att skriva om?
 

Om ni har läst igenom hela det här inlägget så vill jag ge er en applåd! Jag kan själv säga att jag aldrig skulle orka läsa ett sånt här långt inlägg. Nej nu ska jag vara tyst så att ni inte behöver läsa mer. Puss. 
jag har tappat bort min halsband...
 
 
 
 
 
#1 - Lovisa Johansson

Du är så himla stark Emilia! Beundrar dig verkligen, finns här om du känner för det. Kram<3

Svar: Tack Lovisa! :) Gud vad glad jag blir :)
Emilia Sjödin