Emilia Sjödin

1 advent - jag börjar med julkalender till bloggen
 
Hej! I dag är det första advent, äntligen, och bakom lucka ett så gömmer sig ett fototips som det kommer att göra bakom alla tjugofyra luckorna. Jag tänkte alltså ha en julkalender till bloggen där jag visar er 24 fototips, vad säger ni? låter inte det kul? Jag känner att jag inte har varit så bra på att blogga på senaste tiden så därför tänkte jag ge er massvis med fototips. 
 
Okej första tipset! Hur man får hjärtformande bilder. 
 
Bild 1 - Rulla in ett objektiv i ett papper, alltså sätt papper runt om objektivet. 
Bild 2 - sätt en tejpbit för öppningen så att det inte går upp.
Bild 3 - Klipp ut en runt crikel, och även ett hål i mitten (jag valde ett hjärta). 
Bild 4 - Klistra fast den runca cirkeln på pappret som sitter runt objetivet. 
 
Nu behöver man  bara sätta på objektivet på kameran och börja fota. 
Resultatet - Bilden blev inte så bra eftersom jag inte orkade lägga ner tid på att fota, men ni ser ju på ett ungefär hur det kommer att bli med "pappersobjektivet". 
 
 
#1 - ♡ Hanna Andersson ♡

Smart tips!


Delta gärna i första luckan på min aventskalender som jag startade idag. Kram