Emilia Sjödin

100 frågor.

1. Hur gammal är du? 16 år.

2. Hur gammal känner du dig? 
Jag känner mig faktiskt som 16 år. 

3. Vad har du gjort i dag? Vaknat och ätit frukost haha.

4. Vilken film såg du senast? Titanic 

5. Vem ringde du senast? Min bror.

6. är du besatt av någonting? 
Haha, typ godis eller mat, äter jämt. Jag har listat ut att jag har ätit godis varje dag förutom en dag i tre veckor, skäms på mig. Men det är inte lätt när min bror köpte en hel kartong med geisha till mig, min favoritgodis ju. 

7. Är du rädd för blod? Ja, jag mår illa av det, eller så fort någon pratar om något innuti koppen, jag kan knappt höra ordet blod, usch. Jag var inte känslig förut men jag har blivit det nu. 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ett nystädat rum, men ett katt i sängen och en trött tjej som sitter i sin datastol med fötterna på stolen, haha. Jag har en speciell sittpossition i min satorstol. Och lukten från min doftljus som luktar kanel/glögg. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? He he, nej.. kom från hjärtat, jag är liksom inte smart. 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? svart kanske? fast jag har mycket färgade kläder också, men typ olika på allt. 

12. När vaknade du i dag? 
Klockan 11 typ. 

13. Vilken är din favorithögtid? Påsken tror jag, jag brukar fiska varje dag i en vecka och typ umgås med min släkt hemma hos en kompis där vi sover. 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Där det fanns mycket snö så jag äntligen skulle få köra skoter. 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ett hus här i byn som jag och en kompis gick för att sälja pepparkakor till och när vi kom in i huset så luktade det jätteilla att mitt hår luktade när vi kom ut därifrån..blä! 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Vara hemma och vara jättetrevlig mot alla och tillbringa mycket tid med mina barnbarn. 

17. Vad lyssnar du på just nu? Ljudet från min bror som är utanför mitt fönster och poppar musik ur sin bild, standard. 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej. 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Smör, mackor och socker.

20. Vem är din favoritkändis? Channing Tatum, vem annars liksom ...Haha.

21. Vad är du på för humör just nu?  Lite irriterad men det går nog snart över. 
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa

23. Snarkar du? nej, men ja om jag är förkyld och täpt i näsan.

24. Vilka yrken har du provat på? (prao?) Dagisfröken, jobbat på café, haha typ det. 

25. Hur går du helst klädd? Svarta jeans, korta strumpor, en enkel tröja med ett maffigt halsband till, och en snygg klocka. 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräfta, och nej du får inte ha kräftskiva med mig. 

27. Vilket är ditt favoritgodis? CHOKLAD! GEISHA! 

28. Vad sa du senast? 
Jag hittade inte receptet föresten. 

 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Roligast - samhällskunskap, bästa betyget - Religion. 

30. Vad har du på dig just nu? Svart jeans och huvtröja, standard på helger. 

31. Vilken är din favoritaffär? Ginatricot och veromoda. 
  
32. Vad har du för storlek i kläder? Det beror väldigt mycket på vad det är för kläder, ska det sitta åt så tar jag typ 34 men då brukar kläderna vara ganska korta men vanligast är typ 36-38. 
 
33. Vad har du i dina fickor? godipapper....HAHA. 

34. Vad köpte du senast? En kladdkaka... HAha men gud vad jag låter onyttig. 

35. Hur många gånger har du flyttat? 0

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Fika en kompis och en båt. 

 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och, jag brukar gå upp så fort alarmet ringer på morgonen och jag blir pigg ganska så fort, på kvällarna brukar jag bli trött men är jag uppe för länge blir jag hyper och då kan jag inte sova istället.
 
38. Senaste filmen du såg på bio? IRL tror jag, nej det var nog Catching fire! 


39. Har du blivit sydd någon gång? 
Nej. 

 
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja. 
 
41. Vad åt du till frukost? Rostad franska med medvurst, och varm choklad. 
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag väl sex år och hade precis börjat förskolan. 
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej det har jag inte. 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Extra speciellt haha? Emma tog väl undan min brick i matsalen så jag kunde springa till bussen. Det var speciellt haha. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På matten neranför min säng. 

46. Vad var det sista du åt? Min frukost. 

47. Vem är världens vackraste kvinna? Typ blake lively.

48. Är du blyg? Ja, men jag börjar bli bättre på det. 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Jag har aldrig vart på någon riktig stor konsert men jag har varit på sabaton open air. 

50. Vad heter du i andra namn? Karin och Anna. 

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Haha gud ja! 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Dans.

54. Har du några husdjur? Ja en missekisse. 

55. Vill du gifta dig? Nej, jag har inget behov av det. 

56. Vad är du sugen på just nu? Chokladtryfflar 

57. Vad är klockan? 12:00

58. Vad är det konstigaste du ätit? Ska jag veta det... hm, ingen aning. 

59. Har du någon udda förmåga? Jag kan trycka ihop mina näsborrar när jag drar in mycket luft och sedan kan dom va så ett tag, haha. 

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Gävle och mamma här i Falun, eller ja utanför falun. 

61. Vad önskar du dig i julklapp? Ingenting, jag och min familj har kommit överrens om att vi inte ska köpa några julklappar till varandra. 

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja genom dans och sedan via skolan. 

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm

64. Har du sett någon dö? Jag såg min mamma död men inte när hon dog. 

65. Har du någon gång ringt polisen? Nej. 

66. Hur många grader är det ute? 0.7 +

67. Vilken färg har ditt hus? Röd. 

68. Vad sjöng du senast? Dear boy. 

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja.

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej

71. Har du svenskt ursprung? Yes.

72. Hur mycket väger du? Senast jag vägde mig (kanske ett halvår sen?) 55 kg. 

73. Har du ett turnummer? 16

74. Vem kramade du sist? Fanny. 

75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej

76. Kan du åka skateboard? Jag kan ställa mig på en skatebord och kanske åka en meter, haha. 

77. Nämn någon du beundrar och varför? Min morfar stort. För att han är väldigt stark (psykiskt)

78. Har du gröna fingrar? Nej, eller kanske lite, det ror på om jag lägger energi på det.

79. Har du svimmat någon gång?En gång, när jag var liten och hoppade ner från ett torn på dagis haha. 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Typ igår, blir dumförklarad jämt. 

81. Har du, eller har haft, något smeknamn?Nej, eller typ Vaginaface, haha. Eller Emilianus ... schysta kompisar alltså haha. 

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Jag skulle väl antagligen plugga tror jag. Eller hitta på något kul. 

83. Är du vidskeplig? Ja, lite. 

84. Vilka är dina största svagheter? blyg, och blir typ aldrig arg. 

85. Vad händer till helgen? Krikken bjuder på mat. 

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej, då hade jag ju inte kunnar köpt något jag skulle vilja använda för att min hand är borta. 

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Att jag blev klar med allt mitt plugg så jag kan slappna av imorgon. 

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Jag kan inte flyga...Jag kan inte sjunga eller leva utan min mobil. 

89. Vilken är din favoritrestaurang? oj, vilket svår. typ chinaresturang. 

90. Bada eller duscha? Duscha, men jag vill ha ett badkar. 

91. Är du bra på att laga mat? Ja faktiskt, men det betyder inte att jag gillar att laga mat. 

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nja, kanske mer en overzize tröja som det stog gobiten på haha. 

93. När och varför var du på sjukhus senast? Någon månad sen. Jag hälsade på min mormor. 

94. Vilket är ditt drömyrke? Fotograf typ. modell hade varit sjult kul. 

95. Har du några Piercings?Håll i öronen. 

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg?Blä för ägg, men typ hårkokta. 

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Vilken dag som helst som jag tillbringade med min mamma. 

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? öööööhhhh, sov. 

99. Har du gråtit idag? En tår, men inte mer än så. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Baka kärleksmums/snoddas, bye, och jag vet att jag är väldigt onyttg haha.