Emilia Sjödin

Glossybox november 2013
Månadens glossybox har ett designsamarbete med svenska modehuset Dagmar, månadens glossybox heter alltså Dagmar.  Boxen var anorlunda den här gången och mycket fin. Jag tyckte alla grejerna var till bra pris, många saker var faktiskt väldigt dyra. 
(bild från google)

Det först jag hittade i glossyboxen var en mascara från Oriflame som heter Wonder Lash Mascara, jag har faktiskt öppnat den och den verkar skitbra, synd bara att jag köpte en ny mascara i förrgår...
Såhär står det om den: Oriflames bästsäljande mascara tar dina ögonfransar till en ny nivå. Mascaran lyfter, börjer, förlänger, ger volym och separerar - allt i ett. En unik 3D-borste ger varje frans fantastisk definition. 
Orginalprodukt 155kr/8ml - Jag fick alltså en orginalprodukt vilket jag tyckte var sjukt bra. (jag har ränkat ut att alla boxar kostar 139kr st och då är det ju skitbra att mascaran kostar mer än vad jag köpte boxen för. 
 
 Nästa sak var ett torrshampo från Batiste, vilket jag har en från tidigare fast en annan sort som jag är väldigt nöjd med så jag tror nog det här torshampot är lika bra också. 
Såhär står det: Torrshampo som även ger volym samtidigt som det rengör håret och der det en fräsch doft mellan tvättarna. Ditt hår får mer stadga, massa volym och blir enklare att styla. 
Orginalprodukt 79kr/200ml - Men det här var bara 50ml.
 Botanics shine away lonic clay mask. 
Det här är alltså en anisktsmask och så här står det om den: Oceanisk lermask som absorberar överflödig olja och detoxar din hud. Leran drar ut djupt rotade orenheter utan att torska ut och huden blir mjuk, len och riktigt ren efter användning. 
Orginalprodukt79kr/100ml - Det här var bara 15g
Emite Makeup Dams- Damson black 
Det här är en svart ögonskugga och den är verkligen jättepigmenterad, synd nog hade den gått sönder lite när jag öppnade den och jag blev svart om fingrarna på en gång men det var jättesvårt att få bort det, färgen är typ som en kolkrita, förstår ni?
Så här står det om den:
Svart och oerhört högpigmenterad ögonskugga från svenska makeupmärket Emite Makeup. Pigmentet är mikroniserat vilket gör appliceringen enklare och skapar ett jämnt och fint resultat. 
Orginalprodukt 170kr/st Jag tyckte det var väldigt schyst och skicka med en sådan dyr ögonskugga. 
 
Sista saken är Noabay - oxgenating cream moistruizing 
Härlig universalkräm som skyddar, återfuktar och mjukgör. Plsntextrakt och ekologiskt vegitabiliska oljor såsom nypon- och mandelolja hjälper till att stärka hudens beskyddande barriär. 
Orginalprodukt - 279kr/50ml - men den här var 30ml vilket betyder att den kostade ganska mycket ändå.