Emilia Sjödin

Mina födelsedags presenter
 
Hej alla mina vänner! Här har vi alla mina presenter jag har fått, dock så är det en present som inte är med på bilden eftersom jag inte har fått min present av Mikaela ännu. Två tröjor (en ska jag byta, har redan en) 1500kr, två halsband (älskar verkligen korshalsbandet, har velat haft ett sånnt jätte länge) Örhängen, en klubba haha, två jätte fina ljuslyktor. Sist men absolut inte minst, ett kameraobjektiv! Älskar det så mycket, den har t.o.m. en solskyddsgrej längst fram vilket är supersmart (jag tror det är en sån i alla fall). Objektivet heter Thamron AF-18-200mm F/3.5-6.3 XR LD ASPHERICAL (IF) MACEO. För er som inte vet så passar alla thamron objetiv till canon, vilket är perfekt! Jag gillar objektivet jättemycket eftersom den är som båda mina andra två objektiv fast i samma, om ni förstår? 
Mitt standard objektiv är 18-55mm, och mitt zoomobjektiv är 55-250. Och nu är mitt nya objektiv från 18-200mm istället. Vilket är mycket bra om man ska åka iväg någonstans och om man inte orkar släpa på två objektiv så tar man bara med mitt nya, mycket smart. 
 
Jag är supernöjd med alla mina presenter som sagt, dessutom är jag lite extra glad idag för att jag kom in på den linjen/gymnasium jag ville gå på! Nu blir det sam -media för min del.