Emilia Sjödin

Självkänsla
 
Jag har aldrig riktigt tänkt på att jag har en bra självkänsla. Jag brukar alltid vara den som sitter och tittar på andra människor och jämför med vad jag tycker är fint på andra med mig själv. Åh vilket fint hår hon har, eller hon har en perfekt kropp. Men om man tänker efter så brukar jag få mycket komplimanger om mitt hår och min kropp. Många säger att jag borde bli modell men det är inget jag siktar på. Men eftersom jag har blogg så lägger jag upp väldigt många bilder, och det flesta är bara på mig. Vilket säger mig att jag borde ha en bra självkänsla? Om jag hade hatat mitt utseende eller aldrig trott på mig själv så skulle jag häller inte lägga ut bilder på mig själv som vem som helst i världen kan se. 
 
Men jag har faktiskt lärt mig att tycka om mig själv. Du kan inte se ut som någon annan gör för du är du, du har så mycket som andra vill ha. Du kanske inte märker det men jag lovar att det finns många där ute som önskar att dom såg ut precis som du. Så gräv inte ner dig för att du inte trivs med hur du ser ut, utan var glad för det du har som inte dom andra har. 
 
Jag är lång, har fräknar, långt brunt hår, smilgropar, väldigt smal och har en fin hy. Men däremot har jag långa händer och fötter som jag gärna skulle vilja byta till mindre. Ibland vill jag gå upp i vikt och ta bort mina smilgropar som jag vet att andra jättegärna skulle vilja ha. 
 
Det enda jag vill säga med den här texten är att du ska älska dig själv! 
 

Nu vill jag ge er en liten utmaning, även fast det är svårt vill jag att ni ska försöka!
  1. Kommentera 5 saker du gillar med ditt utseende.
  2. Kommentera vilka komplimanger du brukar få. 
  3. kommentara hur du brukar göra för att få en bättre självkänsla. (inget måste)