Emilia Sjödin

Tillsammans mot cancer
Hej! Var det någon som kollade på tillsammans mot cancer galan igår? Igår träffade jag mina vänner som jag inte hade träffat på jättelänge och därför han jag inte se på galan. Men däremot idag, nu på morgonen gick jag in på tv4 play (länk) och tittade på galan. Jag måste säga att jag skäms, jag skäms så mycket över att jag har förlorat min mamma i cancer och nu har även min mormor fått cancer tråkigt nog men ändå så gör jag inget åt saken. Jag kan som alla andra männsikor skänka pengar till cancerforskningen, men jag gör det inte. Jag var väldigt nära på att köpa ett rosaband när jag var inne på lindex här om dagen, men jag gjorde inte det för att det skulle vara pinsamt att gå tillbaka till kassan igen när jag redan hade köpt något där inne, vad tänker jag med egentligen? Nu har jag lovat mig själv att nästa gång jag går in på affären så ska jag tammefan köpa mig ett rosaband! femtiofemtusen människor idag får en diagnos om att de har cancer, var tredje männsika har cancer, det här skrämmer mig verkligen! Ingen av mina kompisar har cancer, men tänk om någon skulle få cancer, tänk om jag skulle få cancer. Det finns som sagt väldigt mycket cancer i min släkt och jag tror den är ärftlig, tänk om jag står på tur. 
Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag kollade på galan, jag är så stålt över alla dem cancersjuka personerna som vågade berätta om sin resa, och alla dessa tillhöriga som har gått egenom något fruktansvärt. Men hur glad blir man inte när man ser att forskingen om cancer går framåt, idag säger inte cancer död längre, idag finns det stora hopp om att bli frisk. 
 
Jag saknar min mamma otroligt mycket, och jag är så arg över det hon missar, hon ska ju vara med mig här idag, och ta del av alla våra händelser. Jag ville vara den första som på alla mammas upptåg var den som sa - Jag visste att du skulle klara det! Men det gör så ont i mig att jag aldrig fick säga den meningen. Men jag hoppas att vart du än är nu, så har du det väldigt bra och att den där cancern inte existerar. Jag älskar dig mamma!! 
 
Min kära lilla mormor har fått beskedet cancer, ska jag verkligen behöva gå egenom något lika jobbigt igen? Jag vet att min mormor är stark, precis som min mamma och den här gången ska jag vara så peppande jag bara kan för jag vill verkligen slå cancern på käften. Jag tror på dig mormor och jag klarar verkligen inte av att missta dig också, du är den ända som jag kan tänka på min mamma när jag ser dig. Jag älskar dig otroligt mycket mormor! 
 
Igårkväll och även idag kämpar vi för min mamma som gick bort i cancer och min mormor som nyligen har fått beskedet cancer och även alla där ute som också kämpar mot kampen om cancer. Jag tror på er! 
Tillsammans kan vi besegra cancer. 
 
#1 - Ida

<3

Svar: <3
Emilia Sjödin

#2 - V I L M A L A ♔

Fin Header!
sv; Idag hade jag tänkt att shoppa, sedan chilla och sedan äta middag med pappa ikväll! vad hade du själv tänkt? :)

Svar: Tack! :) det lät roligt, jag har inget för mig, inga planer huvudtaget :)
Emilia Sjödin

#3 - benedit ♥

<3

sv; tack detsamma fina du!

#4 - ♡ Hanna Andersson ♡

Sv: Åh, har också sätt såna toppar på Gina, såååå snygga! :D

#5 - aina [fotoblogg]

Sv; Tack! visst kan vi göra ett bloglovinbyte :) säg till när du lagt till mig så gör jag detsamma

Svar: Jag följer dig nu, säg till när du gör detsamma :)
Emilia Sjödin

#6 - benedit ♥

sv; tack! :)

#7 - Jasmine Jasse

Sv: Hej! Din blogg är också jättefin, men jag har tyvärr inte bloglovin. Kram! :)

#8 - Julia

sv: Hej ja det gör jag. Jag har tyvärr inte gjort min header. Det är en annan tjej som heter Linn som gjort den. Jag ar faktiskt ingen arning hur hon gjort. Tyvär!♥

#9 - Anonym

Väldigt bra skrivet! Ska helt klart köpa ett rosa band nästa gång jag kan :)

Svar: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir! Ja det tycker jag verkligen du ska göra, för det ska jag iaf! :)
Emilia Sjödin

#10 - Liana

Tusentals,miljader kramar till dig! <3 Du är stark,din mamma är stark & din mormor är stark.Cancer SKA besegras och KOMMER att göra det.Åter igen massa kramar!!!! <3

Svar: Du förstår inte hur glad jag blir när jag får sånna här kommentarer ! Tack så sjukt mycket bästa du! :) <3
Emilia Sjödin

#11 - bysmj - all by me.

såg också galan och förlorade min mormor för ett tag sen, verkligen hemskt

förstår att de måste vara så jobbigt för dig, så massa styrkekramar till dig tjejen!
& jag är med dig när de gäller att döda cancern!!

Svar: Tack så jätte mycket, du förstår inte hur glad jag blir av sånna här kommentarer! Väldigt många styrkekramar till dig också! Bra, för cancern ska dödas! :)
Emilia Sjödin

#12 - Celine

Jag vill verkligen ha ett sånt där armband! Fyfan cancer är så sjukt hemskt!

Svar: Ja jag med! :)
Emilia Sjödin

#13 - benedit ♥

sv; åh tack! :)

#14 - Moa

styrkekramar till dig! Jag förlorade min farfar till cancern nu iår.. han var min absoluta favorit person så det smärtar lite i bröstet.. Det var en superfin gala!

Svar: Tack, men tusentals styrkekramar till dig också hörru! Hoppas allt är bra med dig ändå, det var verkligen n superfin gala :)
Emilia Sjödin

#15 - V I L M A L A ♔

sv; Tack för tipsen!
Jag bor utanför malmö mellan malmö och lund :)

Svar: jaha okej, annars tänkte jag att du kunde komma till min klass, för vi är väldigt få :)
Emilia Sjödin

#16 - Ida

Åh det är så hemskt!

Svar: Ja verkligen!
Emilia Sjödin

#17 - V I L M A L A ♔

Sv; Jaha, var går du osv?

Svar: jag går i Falun.
Emilia Sjödin

#18 - evelina

Usch jävla skit cancer!!!!! Du skriver så otroligt fint Emilia, jag lider verkligen med er (jag sitter och gråter) bara jag tänker på det du just skrev. Du är så otroligt stark tjejen! Saknar er och hoppas att vi ses vid jul! <3

Svar: Tack så jätte jättemycket! Saknar er också speciellt dig, vi träffas på julen hoppas jag! :) <3
Emilia Sjödin

#19 - I S A B E L L A W L

Svar: Ja, det var verkligen jättekul hade dock förväntat mig lite mera utav affären ♡

Svar: okej :)
Emilia Sjödin

#20 - benedit ♥

sv; tack! :)

#21 - Lisa Radojewska

Cancer är så hemskt! har iallafall bidragit med lite pengar genom att köpa rosamandets reflex, ska ner och köpa några fler på fredag faktiskt! bra att ha ju!
sv, Ja min gårdag var grym!
Kram fina du!

Svar: Jag håller med dig! Det är bra att du stödjer cancerfonden :)
Emilia Sjödin

#22 - Karin Lygnersjö

Sv: JA vet faktiskt inte, har aldrig haft iphone innan ^^

Svar: okej :)
Emilia Sjödin

#23 - Julia

sv: Åh tack sötis!♥

#24 - Julia

sv: Detsamma du!♥

#25 - Carolina - Stall Assla

Åh jag missade ju denna! Ville så gärna se den :(

Svar: Men jag länkade den i inlägget så det är bara att se den i efterhand :)
Emilia Sjödin

#26 - Julia ♥

Fin blogg! ♥

gör du bloglovinbyte?

Svar: Tack! Ja det gör jag, säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig :)
Emilia Sjödin