Emilia Sjödin

Kvällskänslor
Tänk på mig. Det här är viktigt för mig. Det väcker minnen i mig. Jag vill inte ändra och göra om, eller ta bort minnena. Kastar vi iväg saker nu finns det inte en chans att få tillbaka dem igen. Jag bryr mig inte om hur någon annan känner, för mig är det viktigt och därför tycker jag att saker borde förvaras, eftersom det väcker känslor i mig. Just nu känns det som om vi gör om alla platser i huset för att få bort känslan av dig. Det gör mig irriterad. Du är den viktigaste för mig och du är min förebild och kommer alltid vara min mamma. Jag vill bli påmind av dig. Ingen annan kommer kunna ta din plats och ingen ska behöva ta ner bilder på dig. Du finns ju fortfarande med mig, så varför ska vi då ta bort allt som du har sett, rört och använt. Dofter, känslan och minerna försvinner när man gör om, köper nya möbler till exempel. Självklart ska man få uppdatera rummen men jag tycker det är så tråkigt att ingen vill ta vara på dina saker. Jag är tjejen i huset och om jag vill ha dina kläder så är det jag som får ta reda på dem. Jag vill ha dem som minnen, för stt känna doften av dig. Inte för att jag senare ska bära dina kläder. Vi väljer att spara en hel del saker men ganska mycket grejor slänger vi iväg. Men man ska alltid tänka på att de saker vi slänger som kopplar till olika minnen är de saker vi aldrig kommer få tillbaka igen. Så var väldigt säker på vad man ska spara så man inte på senare tid ångrar sig. Att kliva in in i ditt rum utan att väcka några känslor eller minnen är tomt. Du finns där men jag ser inte saker som jag kopplar till dig. Jag får faktiskt några tårar när jag ser att det inte är sig likt. Det såg inte ut så när du befann dig där inne. 

Hur känner du ? Ska man spara på minnena eller göra om? Har
Man bara minnena kvar i huvudet eller ska det även finnas omkring oss? 

Tack och god natt ! 


#1 - julia

sv: Ja det hade verkligen varit superkul!♥ kram