Emilia Sjödin

En hemsk dröm jag hade tidigare i veckan - tidsinställt
Egentligen var det en bra dröm, till en början. Jag var med min familj och alla var glada. Det var midsommar och vi skulle för första gången fira den tillsammans med alla andra i byn. Men i år skulle firandet hålla plats på ett helt annat ställe än vart det brukade vara. Jag såg mina vänner och sprang fram till dem och pratade. Jag sprang sedan tillbaka till min familj och vi alla skrattade. Jag hörde en buss komma så jag vände mig om och såg alla passagerare sitta på bussen med sina mobiler upp i ansiktet. Men det var ett ansikte som syndes extra klart eftersom hon inte var förtäckt med en mobil. En person jag kände igen väl, men jag kopplade inte så fort vem det var. Jag fick ögonkontakt och jag såg verkligen besvikelsen i kvinnans ögon.....Det var min mamma. En blick som sade så mycket. Det var nästan som om hon var besviken på mig, eller på oss, min familj. Kunde det vara saknad eller var hon bara besviken?
 
Något som var fruktansvärt var att jag inte kände igen henne först. Ett blekt och rundare ansikte men betydligt mycket svagare i kroppen.... Mamma var fortfarande sjuk. Det är något jag inte kan släppa. Vad vill den här drömmen säga mig? Skrämma ihjäl mig? Få mig att få skuldkänslor eller tro att min mamma inte är frisk fast hon är i himlen? Det här kommer jag klura på länge. 
 
Tror ni att drömmar vill säga oss något?
 
#1 - Alina

sv: åh ja!

#2 - Ebba

Så fin bild!
Svar: ja riktigt mysig start på helgen :)
Hoppas du får en din kväll!

Svar: Tack så mycket! :) Sv: Vilken tur! Tack det samma :)
Emilia Sjödin

#3 - Julia

sv: Ja det var det verkligen. Vill verkligen tillbaka nu! Haft en bra lördag då sötnos?♥ kram

Svar: Min lördag har varit jättebra ! Kram :)
Emilia Sjödin

#4 - Karin

Sv: Man kan inte direkt säga att jag är deprimerad "över något". Har inget traumatiskt som startat det eller nått sånt utan enligt läkarna är det medicinskt.
Belöningscentralen i min hjärna producerar för lite av ämnen som ska göra att man mår bra psykiskt så då måste man tillsätta dessa ämnen. Svårt att förklara men typ så

Svar: Okej men då förstår jag! Vad snällt av dig att du tog dig tid att svara :)
Emilia Sjödin

#5 - Alina

sv: Detsamma!

#6 - Karin

Sv: Klart jag tar mig tid att svara, är viktigt tycker jag :) Tycker själv det är roligt när man har en ommentar som väntas läsas :)