Emilia Sjödin

Insidan är viktig
Hej mina vänner ! 
 
Runt på facebook och instagram idag kan man hitta väldigt många kommentarer som lyder " vad snyg du är, världens finaste osv". Visst är det roligt? Roligt att höra att man se bra ut? Det blir en bekräftelse på att vi duger.  Men om vi inte får någon kommentar om utseendet blir vi oftast besvikna... "Jaha duger jag inte nu, tänker ni?". Det handlar hela tiden om att få bekräftelse. 
 
Jag vet att det finns många där ute som inte ens får någon kommentar på sina bilder vilket kan få en att tro att man inte duger. Men det är klart att man duger ! Om jag får säga det själv tycker jag insidan är betydligt viktigare  än utsidan. Om jag skulle byta profilbild på facebook eller lägga upp en bild på mig på instagram vill jag hellre höra "wow, du är helt fantastisk, du är en sådan bra vän". Eller "Du är så viktig för mig". Skulle man inte bli gladare då tror ni? Men om jag tänker ett varv extra kommer det säkert bli för vanligt och då är inte orden lika värdefulla längre. Att höra att man är fin hela tiden är heller inget som känns särskillt speciellt längre. Det är så vänner gör, stöttar varandra genom att visa att de är bra vänner och det är inget fel med det! Tvärom, självklart att du ska hylla dina vänner. Men glöm inte att insidan är lika viktig att kommentera. 
 
Är du den personen som inte får särskillt mycket response på dina bilder, kan det enkelt betyda att dina vänner värdesätter sina komplimanger högre än att posta dem på facebook. Orden betyder mycket, du betyder mycket.  Facebook och instagram betyder ingenting. 
 
Jag har en kompis som är helt fantastisk. En person som inte alltid utgår från utseendet. Att höra att man är bra och att jag är en jättebra kompis får mitt humör på topp. Ingenting som läggs ut över facebook så andra kan se, utan bara för att jag ska få veta det. Det är helt otroligt bra gjort. Mer sånnt behövs! 
 
Självkänslan ska vara bra, det är superviktigt. Självklart ska man få höra att man är fin, men även att man är bra. 
 
Vad har ni för tankar om det här? Jag vill gärna höra. 
 
Hoppas det här inlägget uppskattas, KRAM! 
#1 - Alice

Jo det är sant! Vi vill ha bekräftelse, och jag kanske inte är den enda som jämför med mina vänner hur många likes och kommentarer man får. Tyvärr.

Svar: Ja precis ! Synd nog så är det så :/
Emilia Sjödin

#2 - Charlotta Hägg

Sv: Ja, jag är riktigt nöjd med allt :) Och jättefina bilder!

Svar: Vad bra!
Sv : tack så jättemycket :)
Emilia Sjödin

#3 - Emma Grann Fotografi

Jättehärliga bilder och bra skrivet!

Svar: Tack så jättemycket! Nu blir jag glad :)
Emilia Sjödin