Emilia Sjödin

Årssummé 2014
 
 Ja, vad hände i Januari? Det var ju ett tag sedan. Men jag minns att jag åkte till Ullared tillsammans med min pappa, Karin och Filippa. Jag köpte då min svarta kappa som jag använder hela tiden. Det ser ut om om det var en ganska fin vinter, men det var det inte haha! Mest slask. Jag Fotade min kompis Emelie och fixade hennes blogg, men hon är usel på att blogga så jag vet inte om det var till en stor hjälp precis haha! 
 
 Jag tror det var i februari jag köpte väskan som är med på bilderna. Köpte den på lindex för 100kr tror jag att det var? En rejäl rea på den var det i alla fall. Jag gjorde en DIY på hur man gör ett skrin eller en slags förvaring utav massa glossyboxs som blev väldigt uppskattat. Sedan är resten bara en massa bilder på mig själv haha! 
 
Selfies, kan aldrig bli för många haha! Här fick jag en jättebra sminkbox från glossybox med väldigt bra använda produkter. Jag fick min favoritpalett från So Susan som jag anväder nästan varje dag! 
Usch April var inte en rolig månad tyvärr. Min mormor dog i cancer och det blev begravning. Har fortfarande inte riktigt förstått att hon är borta...
Men jag var ute på rätt roliga saker ändå. Jag åkte båt och poppade musik över hela sjön med mina härliga vänner. Jag åkte hem till Emma för första gången och hade det riktigt mysigt då jag fick cykla tandemcykel för första gången. Vi satt oss i skogen och myste och grillade. Vi var även in på lykos butik och shoppade loss, eller ja, jag shoppade loss haha! 
Maj, det fick bli den månaden jag åt mjukglass för första gången på året. Lite snabbt sådär efter skolan innan bussen gick hem. Haha alltid så onyttig efter skolan. Jag åt mat på ett fik med mina vänner efter skolan och snackade en hel del skit kommer jag ihåg, haha tjejer alltså. Något mer roligt hände nog inte? Jag shoppade väl en hel del som vanligt haha!
Juni är då min månad i allafall! Jag fyllde 17 år, den mest värdelösa åldern haha! Jag köpte min favoritpalett från viva la diva som har otroligt fina bruna ögonskuggor. Jag åkte till Ida i Stockholm och shoppade loss och hade det jätteroligt. Jag åkte även hem till Nathalie och myste runt över hela hennes by hehe. Midsommar var det också ja, hände egentligen inget speciellt utan vi åkte mest runt i en bil för att leta fest. Slutade med att en kompis hade fest för sig själv haha! 
Ja vad hände i Juli? Jag shoppade sönder haha! Nya kläder nästan varje dag kändes det som. Jag fotade även mina bröder och några kompisar som skulle ge bort ett foto på sig själv med en text i vadera hand där det stod "we love u Ida". Tyckte det var väldigt roligt att fota dem. 
I augusti åkte jag och familjen till Böda camping på Öland. Det var jättemysigt och skönt att sola å båda. Dock kom det världens regnskurar och sedan började det en brand i Sala som gjorde att folket hemma inte kunde gå ut för att det var för mycket rök överallt. Men när vi var på Öland passade vi på att besöka borgholms slott och även kungafamiljens sommarhus. Riktigt kul var det. 
September bestog bara av bilder på mig haha! Pinig jag är. Jag fick i allafall hem min blåa kappa från sheinside som jag verkligen älskar, så fin och stilren. Det var även de här dagarna som vädret skillde sig mest från morgon till kväll. På morgonen var det iskallt och dimmigt men väldigt fint. Men när man kom hem från skolan var det skönt väder och man behövde inte ha någon jacka på sig. 
Den här månaden fick vi äntligen några fotouppgifter via skolan. Vilket gjorde det betydligt mycket enklare att uppdatera bloggen när man kunde ta bilderna i skolan. Letade även på en gammal hatt som mamma använde förut som jag tycker är väldigt snygg. Så nu är den min hehe. 
November måndag var ingen bra månad tyvärr. Jag mådde inte särskillt bra på grund av att det var så mörkt väder ute. Jag kunde heller inte fota några bilder till bloggen för att det var för mörkt. Därav fick ni inte många bilder haha! Men jag köpte min favoritklänning som är tight och svart i spets, från ginatricot. Jag köpte även några sminkborstar från H&M för att jag är en tönt haha!
 
 December har varit bästa månaden hittils! Jag åkte iväg till Egypten vilket ni såklart vet! Hade det otroligt bra och det var min första utlandsresa. Sedan kom det lite snö också, jippi! Nu saknas det bara ungefär 2 meter snö till haha! 
 
Den här Årssummén var inte alls lika rolig att läsa som förra året. Jag trodde seriöst jag hade hunnit med mer roliga saker än vad jag har. Men men, nästa år får allt bli bättre! Hoppas att inlägget uppskattades i allafall! 
Ni får ha en god fortsättning! 
 
 
 
#1 - Malin Lindgren

Verkar ju trotts allt som du haft ett väldigt bra år! :)Gott nytt år på dig!

Svar: Ja! Det samma kram ! :)
Emilia Sjödin