Emilia Sjödin

Svar på läsarfrågor om 2014
For du utomlands någon gång, vart isåfall? 
Jajamen! Jag for till Marsa Alam i Egypten nyligen. Vilket ni inte kan ha missat nu haha! Jag tjatar om det hela tiden känns det som! Jag var där i en vecka med min familj och en till familj. Vi hade jättekul och det var min första resa och den är jag väldigt nöjd med. 
 
Några speciella datum under detta år du kommer minnas? 
inga speciella datum precis utan mer speciella dagar. När jag och min kompis åkte upp till Malung på dansbandsveckan, det var riktigt kul! Jag kommer även minnas alla sena sommarkvällar med mina bästa tjejer. Sedan kan jag ju inte glömma bort att min mormor dog det här året heller. Både roliga och tråkiga händelser har inträffat det här året. 
 
 

Om du hade något nyårslöfte, höll du det? 
Jag kommer inte ihåg mitt nyårslöfte, haha skäms på mig! Jag måste nu gå tillbaka i arkivet och kolla om jag har skrivit något om det här på bloggen.............Och nej det har jag inte typsikt nog. Men jag har för mig att jag skulle bli mycket bättre på att blogga haha! Vet inte riktigt om jag har uppfyllt det löftet precis, eller vad tycker ni? 
 
 
 
Hur tycker du att du själv utvecklats med ditt fotande under 2014? 
Jag fotar nästan alltid manuellt nu för tiden och det tycker jag är superbra! Mycket roligare att leka med ljuset och göra bilderna så fina som möjligt. Istället för att kameran ska fota automatiskt, det är inte lika roligt. Så jag är rätt glad att jag lärt mig fota manuellt och det är en ganska stor utveckling tycker jag. 
 
 
 
 Har du utvecklats under året med din blogg? 
Jag det tycker jag! Jag har fått fler läsare och jag har fått väldigt bra kontakt mer er läsare vilket jag tycker är jätteroligt! Jag har även samarbetat med några företag vilket också är jätteroligt! 

 Det positiva/negativa med att blogga? 
Det postivia är alla kommentarer, att man får feedback på det man skriver. Hade jag inte fått några kommentarer hade jag aldrig viljat fortsätta blogga. Det spelar ingen roll om jag skulle ha jättemånga besökare men utan kommentarer blir det så otroligt tråkigt att blogga. 
 
Det negativaste med att blogga är att man känner sig så tråkig när man väl inte uppdaterar på länge. Jag vill inte slänga ut ett inlägg som är halvdant, för det är så tråkigt att läsa. Ni bryr er säkert inte om vad jag har gjort under mina dagar liksom? Så länge det inte har varit något speciellt så att säga. Nej, men man kan känna en liten press på sig ibland att blogga och det är det negativa. 

 Om du skulle få gifta dig med en kändis, döda en kändis och ha barn med en kändis. Vilken/vilka kändisar skulle du gjort vad med? 
Det hade ju varit betydligt lättare om jag fick några alternativ på kändisar att välja mellan haha! Jag kan liksom inte bara välja en kändis jag vill döda haha, det låter jätteskumt ju? Har sett den här "tagen" som går runt på youtube och då får man lotta fram personer man ska döda, ligga med och gifta sig med. Jag skulle senare kunna göra ett inlägg där jag svarar på det här flera gånger med olika personer haha! Det kanske skulle vara rätt roligt?
Men för tillfället måste jag komma på några kändisar först haha! Men rolig fråga, verkligen! 

 Ditt favoritminne under 2014? 
Har väldigt många men det bästa var nog min resa till Egypten! 
 

 Något/några mål (både utanför och med bloggen) för 2015?

Ett mål med bloggen är att uppdatera den betydligt oftare. Kissie säger att man ska försöka göra minst 5 inlägg varje dag och det skulle jag väldigt gärna vilja ha som ett mål men det kommer nog bli väldigt svårt om ni vill ha roliga inlägg haha! 
 
Ett annat mål med 2015 är att ta det mesta med en nypa salt, jag överreagerar nästan alltid och jag borde bara ta det lungt istället! Jag kan så enkelt bli besviken och det är något jag vill ändra på!
 
Hoppas ni blev nöjd med era svar! 
 
#1 - j

Ditt nyårs löfte var väll att göra nånting varje dag? har jag för mig :) <3

Svar: Haha att göra någonting varje dag, det gör man väl redan eller var det något speciellt ? Haha :)
Emilia Sjödin