Emilia Sjödin

Vad jag köpte på Gekås/Ullared
Hej! Ikväll kom jag hem från Gekås/Ullared och jag har en del saker med mig hem. Jag hade förväntat mig att det skulle vara skitstort och stort utbud, men det tyckte jag inte att det var tråkigt nog. Det var heller inte mycket folk där, vilket var bra egentligen men det känns som om en stor grej med att åka dit är att köa haha. Men ska man till Ullared ska man passa på att köpa shampo och deo typ. Det var nog lite onödigt för mig som behövde åka i 7 1/2 timme för att komma fram till Ullared och så fanns det inte så mycket jag ville köpa. 
Men jag fick i alla fall en kommentar om att jag skulle visa vad jag hade köpt när jag kom hem igen så det hade jag tänkt att visa er nu. 
 
Btw - Jag gick in på Ullared/Gekås två gånger. Första gången tror jag att man missar ganska mycket saker så andra gången vi gick in hittade vi lite mer saker. 
 
Jag köpte ett borstsett med 10 bortstar i, man kan även stänga den då man ser det snygga fodralet borstarna ligger i. Fodralet är svart i fake- ormskinn. Borstsettet kostade 149kr. 
1. Jag köpte en Color correcting cream som är en podukt som innehåller 6 olika produkter i samma produkt om ni förstår? Det är både en foundation, concealer, primer, illmuinator, long wear och spf 20. Jag har testat den en gång och den var verkligen superbra ! Jag hade hört mycket bra om den innan jag åkte till Gekås så därför ville jag köpa den och testa den för att se om den var lika bra som alla säger. Den gav faktiskt ett täckande och jämnt resultat. 
2. Den här concealern har jag också hört mycket bra om, därför köpte jag den med. Det är fyra olika färger som ska ljusa upp (den röda färgen) Dvs mörka ringar under ögonen till exemel. Den Gröna färgen ska neutralisera, alltså ta bort det röda i ansiktet så att man blir jämn i färgen. Den hudfärgade är för att täcka - typ finnar och så. Den vita färgen är en highlighter som man lägger för att framhäva till exempel näsbenen/brynbenen eller kindbenen. 
3. Det här är ett ögonbrynssett med två brynskuggor och ett vax för att hålla håren på plats. Sedan finns det också en pincett och en snedskuren borste. Det finns även en inbyggd spegel i settet som man kan dra ut på sidan, vilket var väldigt smart. 
1. Jag köpte en ansiktsskrubb eftersom den jag hade tidigare var slut, och den här skrubben är den jag har haft tidigare så jag vet redan nu att den är bra. Jag brukar använda skrubben till att skrubba ansiktet där jag är torr för att det ska försvinna, jag gillar inte att lägga smink där jag är torr för så ser det bara konstigt ut. 
 
2. Jag köpte ett pack med ansiktsmasker. Det är både masker man ska tvätta bort och dra bort. Man fick med Mud Pac - Drar ut och avlägsnar orenheter. 
Passion peel off - den här masken ska typ skydda huden tror jag. 
Blemish mud - Den här masken fokuserar på hudens problemområden. 
Cucumber peel off - Fräschar upp huden. 
Strawberry - Lämnar huden luftig och utvilad. 
Fruit smoothie - Rengör huden och gör den tråkiga huden len. 
 (Bild fråm Google) 
Köpte en sminkspegel men en zoom spegel på baksidan och på framsidan är det en vanlig spegel. Det var svårt att knäppa kort på spegeln så jag tog en bild från google. Spegeln kostade 20 Kr. 
 
1. Köpte 12 pack hårsnoddar för sex kronor. Jag har hört att metallgrejerna som sitter på snoddarna liter på håret och på dem här snoddarna finns det inga metallgrejer så jag antar att dem här snoddarna är skonsamma. 
 
2. Hårspray från Syoss. Ska tydligen vara lätt att borsta håret efteråt. Det ska även hålla i 24 timmar. 
1. Mikrofiber pads 6 pack. Det är alltså små handdukspads som ska ta bort ditt smink. Man behöver bara blöta padsen och sedan ta bort sminket. Du behöver alltså INTE ta på något sminkbortagningsmedel på padsen. Genom att rengöra padsen behöver man också bara blöta dem. Men efter ett tag kan man tvätta dem i tävttmaskinen, det följer med en påse man kan lägga dem. Väldigt smart sak när man ska sova hos en kompis. 
 
2. Örhängen, pärlor i tre olika storlekar. 
 
3. Nagelfilar två stycken. 
 
Två ecotools borstar! Jag vet inte hur länge jag har velat haft dem här. Borstarna är gjorda av Bamboo. Jag vet inte om borstarna var så billiga men en stor anledning till att jag åkte till Gekås var att jag ville ha dem här borstarna...såklart haha! Jag tror jag har fler sminkborstar än smink. Tycker dem är så mjuka och gosiga haha. 
Hittade världens snyggaste jacka! Jag hade velat haft en ny kappa hur länge som helst så jag blev jätteglad när jag köpte den här. Egentligen var det min kompis som ville ha dem fast en blå. Den kostade 449 kr. 
Sedan köpte jag bara två baslinnen vilket jag behövde. 40 kr styck. 
 
 
#1 - amanda

bra grejer!

Svar: ja det tycker jag :)
Emilia Sjödin

#2 - ♫♪ sandra - en musikblogg

snygg jacka!

Svar: ja det var typ den jag var helt galen i haha! :)
Emilia Sjödin

#3 - FrökenTV, bloggen om tv och film

bra grejer

Svar: ja! :)
Emilia Sjödin

#4 - Lisa

Hej, jag tänkte på en sak. Du prenumererar på glossybox men man får aldrig veta om du tycker produkterna har varit bra? Du visar typ bara ad du får inte vad som blev därefter, förstår du? Det hade i alla fall varit kul att läsa om vad du tyckte om produkterna så man vet om det är värt att köpa/prenumerera på.

#5 - Amanda [SPONTAN]

Härligt med nya grejer :)

Svar: Ja alltid lika kul! :)
Emilia Sjödin

#6 - frukallgren.blogg.se

Åh bästa Ullared! Där hittar man alltid något :D

Svar: Hehe jag :)
Emilia Sjödin

#7 - Julia Hill

Kappan är så snygg!

Svar: Ja jag verkligen älskar den! :) kul att du tycker det
Emilia Sjödin