Emilia Sjödin

oförklarliga händelser - ANDEVÄRLDEN

 

Många säger att det existerar, andra inte. Det är något vi aldrig i livet kommer att få reda på. Man få gå efter sina upplevelser och låta det oförklarliga händelserna hjälpa oss. Finns det här stället verkligen på riktigt? Eller är det bara inbillning. Är det så att vi alltid försöker komma på förklaringar till att något har hänt? Även fast det kanske är någon annan där som du inte ser. Jag tänker såklart prata om livet efter döden, andevärlden.

 

Alla människor tror på olika saker. Oftast tror man på saker som det finns förklaringar till. Men när det inte finns en förklaring hur gör vi då? Är det verkligen så att när man dör så förs man till en ny värld? Skillnaden från vår värld och andevärlden är att där allt är bra och alla problemen är borta och man får umgås med dem man tycker om. Man kanske var sjuk i sitt gamla liv och när man sedan förs till andevärlden så är sjukdomen borta? Det är något vi aldrig kommer att få reda på förens vi själva lämnar våra liv. Men om det sägs att livet är bättre på andra sidan, varför väntar vi så länge med att komma dit?Vi vet inte om det finns en annan värld på andra sidan. Men hur ska man då tolka oförklarliga händelser idag?

 

Jag har själv upplevt en hel del händelser som jag inte kan hitta förklaringar till. Många har säkert varit med om att det knarrar i trappen och man tror det är ett spöke där, Men man kan alltid komma på orsaker till varför en trappa lät. När min bror var mindre hade han en sommarkväll varit vid vår sommarstuga och kastat med ett kastspö på gräsmattan med ett låtsasflöte på för att träna kasta, vi var väldigt små då. På kvällen skulle vi gå och sova och då hade han virat in och lämnat kastspöt på gräsmattan. Båda mina bröder vaknade upp mitt i natten och skulle gå ut och kissa. Då plötsligt min bror fick kastflötet i ryggen men när han kollade bak låg flötet bredvid han och kastspöet längre bort. Det var alltså någon som hade kastat flötet på honom men det var ingen där. Vi har ju våra teorier om att det kunde ha varit vår gammelfarmor som dog när vi var små som var där och busade. Oftast är det så att man försöker hitta förklaringar till varför det hände. Kanske hade vinden tagit i och fört kastflötet mot min bror. Man får tolka det hur man vill. Men det finns de saker som det absolut inte finns någon förklaring till.

 

När det kommer till att min kära mamma som var nära på att lämna livet säger att en släkting står bredvid mig även fast jag inte ser någon, får mig att rysa, ja kände en djupt känsla inom mig som fick mig börja gråta. Det var en magisk känsla som jag fick, jag kände en närvaro men det var ingen där jag kunde se. Jag kände mig iakttagen, som om någon kollade på mig och jag blev genast nervös. Jag började ifrågasätta min mamma men hon var helt övertygad om att det stod någon bredvid mig, även fast jag själv trodde henne sade jag emot för att inte bli allt för skrämd.

 

Jag har varit med om att min kära mamma sett sin morfars ande eller spöke stå bredvid mig som var redo att ta min mamma med sig till andra sidan. Jag har hört att när någon lämnar livet för tidigt av olika hinder så stannar anden kvar i huset för att upprätta det som den aldrig han med, eller för att bara hålla koll på sina nära och kära. Jag minns en dag då jag och mina syskon satt och kollade på en film och plötsligt började alla samtidigt rysa och känna en ganska svag doft av rök, vilket var konstigt eftersom ingen i vårt hur röker. Ingen dörr eller fönster var öppet så det kunde inte komma in någon lukt i huset. Det luktade inte rök från en skorsten, någon som eldade, eller någon som precis hade rökt. Det var en ganska så mild doft av rök. Jag har alltid varit fascinerad över andevärlden och därför har jag sökt runt på internet för att ta reda på tecken från andar eller spöken. Det första jag ser är en stor rubrik där det står – Kalla vindar, rök-och-blomdofter är tecken på andenärvaro.

 

Sådant tycker jag är väldigt kusligt. Att det finns saker jag inte kan förklara. Man har alltid sina teorier men det är inget man kan bevisa. Kanske var det min mamma som hälsade på, för att kolla till oss. Vi får gå på våra upplevelser och tolka det hur vi vill. Det sägs att medium är kontaktbara och därav kan de ta kontakt med andevärden. Hur kommer det sig att vissa människor är mer mottagliga än andra?Hur vet vi ens om andevärden finns eller inte?

 

Man får tolka andevärden precis som man vill. Men det fascinerade är hur vi kan uppleva saker som vi inte kan hitta förklaringar till. Att något händer men man vet inte varför, hur ska man tolka det? Finns den här välden verkligen på riktigt eller är det bara inbillning? Ingen vet hur livet efter döden är eftersom ingen har kommit tillbaka för att berätta.

Tror du på spöken? Har du några upplevelser?

 

 

 

 
 
#1 - Karin

Sv: Hihi ja det känns helt sjukt :D

#2 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#3 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#4 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#5 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#6 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#7 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#8 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#9 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#10 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#11 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

#12 - Jennisbeauty

Älskade detta inlägg då jag själv verkligen tror på andar/spöken! Har varit med om massor av saker. I mitt hus hände väldigt mycket oförklarliga grejer, till slut tog vi dit ett medium som sa att en tant vid namn Ebba varit där och främst vakat över mig (jag var den som kände av all närvaro mest). Sedan böt jag rum, och mina två småsyskon på tre år sov i mitt gamla rum (där det spökat som mest). Dom hade aldrig haft svårt att sova, men nu vaknade mina systrar varje natt och skrek, skakade och grät "MAMMA, TANT!! BLOD!" Och det tog några veckor tills ett av mina småsyskon (som aldrig fått höra av någon i familjen att det varit en tant vid namn ebba hos oss) att hon träffat en tant på natten. Vi frågade vad hon hette och hon sa "Ebba". Sjukt obehagligt! Det med andar är sååå fascinerande och jag funderar på att utveckla min förmåga att kontakta dom någon gång, då jag känner av dom ganska mycket! Kram :-)

Svar: Tack så mycket! Jag håller med dig, det är så häftigt! Dock kan det vara väldigt obehagligt också. Men det du berättade nu tycker jag är så fränt. Hoppas det inte blir jobbigt för dig bara. Jag har faktiskt också funderat på att utveckla min förmåga då jag själv känner av vissa saker ibland. Men jag vill hitta mitt egna sätt att få kontakt. Kram! :)
Emilia Sjödin

#13 - LIENE

Tack så jätte mycket :D

Kolla den här videon om människor som har varit i himlen och dem berättar ungefär samma saker allihopa:
http://youtu.be/zejq5EsoTFI

Det finns mycket mer att se på youtube.

Jag själv tror på Gud, har alltid trott, men har även sett djävulens ansikte när jag var liten utan att veta varför och har sett en konstig skepnad men det var ingen god skepnad för det såg inte ut som en människa. Vid den tiden var jag väldigt intresserad utav andar men fick aldrig bra upplevelser som vissa andra kan få. För bara 1-2 år sedan fick jag äntligen känna Guds närvaro som var något helt obeskrivligt och inget jag kan jämföra med mina tidigare andliga upplevelser. Jag brukar vara väldigt försiktig därför för att jag vill ju möta Gud och inte något annat, samtidigt som jag förstår att många tror på andar och så och jag blir ofta ställd när någon berättar något utav sina erfarenheter.

Förresten, när en vän till mig fick besök av Jesus, alltså den riktiga Jesus, Gud i kött, så doftade det rosor hos honom i flera timmar efteråt eftersom doften hade varit så stark :) och han och hans liv förändrades helt efteråt. Jesus hade sagt till honom "sök mig" och kom till honom med välsignelser så han fick bostad och många bolag började kontakta honom plötsligt för innan hade han haft så svårt med bostad och att få jobb. Tror det måste vara för att man får allt det andra om man söker himmelriket och Guds rättfärdighet först. Det är iaf så jag tror.

Svar: Tack för tipset, nu sitter jag bara och kollar på massa videos. Får jag fråga hur djävulens ansikte såg ut? Hur visste du att det var han? Tror du skepnaden var djävulen? Vilka läskiga upplevelser du har haft, hoppas du inte är rädd! Det sista du berättade om din kompis är ju helt fantastiskt! Kram :)
Emilia Sjödin

#14 - Petra

fin bild