Emilia Sjödin

Så blir din blogg snyggare!
(Gammal bild) Leopardklänning - GinaTricot. Halsband - Lindex. Skor - Dinsko. 
 
Hej på er! Idag är det måndag eller jag tror det i alla fall? Jag blir så dagvild när jag har sommarlov. Men idag tänkte jag ge er några tips på hur man får en snyggare blogg. 
  • Header. En header alltså en toppbild på bloggen är självklart det första man ser när man kikar in på en blogg. En snygg eller intressant header gör att man vill läsa mer om personen. Det kan vara en bild på dig, något du tycker om eller en enkel text. Men tänk på att första intrycket är väldigt viktigt och det är där läsarna antingen fastnar eller drar. 
  • Profilbild. En ruta med en bild på dig där läsarna kan se hur du ser ut är väldigt viktigt. Gärna en text eller information under så läsarna vet vad din blogg handlar om och får en uppfattning om hur du är. Har du en bild på dig själv som header behöver du såklart inte ha en profilbild på dig. Det räcker med bara en text i såfall. 
  • Bakgrund. Vitt och fräscht går alltid hem. Men jag tycker det är lite mer personligt eller mysigare när man har en fin bakgrund. Gärna en diskret, en bakgrund med mycket färger och mönster gör att man blir yr och inte orkar läsa inläggen i bloggen. Undvik neonfärger. 
  • Rubriker. Jag tycker det är väldigt snyggt när rubrikerna till inläggen går ihop i samma tema som resten av bloggen. Kanske ska rubriken vara i samma färg som bakgrunden. En snygg textstil på rubrikerna skadar heller inte. Det blir också mer personligt. 
Tips: Vill du ladda ner en bloggdesign finns det fina designer HÄR! 
#1 - Alina

sv: åh ja, den är grym!

#2 - Sanna Widman

Bra tips! :D

Svar:
Åh tack så mycket :)

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#3 - ☆Z I N J A☆

vad bra tips, önskar jag var bra att göra headers:)

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#4 - Ida - foto & häst

så bra tips och snygg outfit! :D
sv; tusen tack ❤ jag med hihi c:

Svar: Tack så jättemycket ! :)
Emilia Sjödin

#5 - Filippa

Javisst, beroende på hur de går ut på ? :)

Svar: Vi följer bara varandra på bloglovin, alltså följer varandras bloggar :)
Emilia Sjödin

#6 - amanda

fin du är :D

Svar: Men tack så mycket fina du! :)
Emilia Sjödin

#7 - ♫♪ sandra

bra tips!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#8 - emma

vad bra tips :D

Svar: Tack ! :)
Emilia Sjödin