Emilia Sjödin

TIPS TISDAG #1
Hej! Jag tänkte börja med något nytt här på bloggen för att kunna få lite mer intressanta inlägg att läsa. Varje tisdag kommer jag göra ett inlägg som heter "tips tisdag" där jag kommer att ge er olika skönhetstips. Jag har redan skrivit upp en hel del förslag vad jag tänker ge för tips så jag kan säga att "tips tisdag" kommer hålla på i minst sju veckor, alltså varje tisdag i sju veckor kommer det komma upp ett inlägg som heter "tips tisdag". Hoppas det uppskattas. Jag har även funderat på att göra några speciella inlägg på torsdagar också men det kan vi ta längre fram när jag har funderat ut lite fler idéer. Låter det kul?
 
TIPS TISDAG #1 
 
Mitt första tips är ett tips till håret. Många upplever att sitt hår är väldigt svårt att kamma/borsta ut utan att det bildas tovor eller att håret blir väldigt trassligt. Men ett tips är att börja med att borsta ut topparna och borsta/kamma håret sedan med små steg högre upp och ner. Då bildas inte tovor lika lätt och det blir mycket lättare att sedan borsta ut hårets längder utan att borsten fastnar när man redan har borstat ut topparna först. Har ni någon gång upplevt att det går jättebra att borsta ut håret tills man kommer ner till topparna, då tar det stopp? Men om man borstar ut topparna först så är problemet löst! Smart va? 
Btw - För att inte slita på håret är det väldigt smart att använda sig av en skonsam borste, som till exempel en svinborste! 
 
Hoppas det här inlägget var roligt och att ni vill ha flera! Kommentera gärna om det är en bra idé! Kram
 
#1 - Madde

Vilken kul idé! :)

Svar: Vad kul att du tycker det ! :)
Emilia Sjödin

#2 - Rebecca

Jätte bra inlägg :)

Svar: Tack! Vad kul att du tycker det :)
Emilia Sjödin

#3 - amanda

fint!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin