Emilia Sjödin

Men har du shoppat igen Emilia?
Hej allihopa! Nu har jag varit lite off här på bloggen. Igår åkte jag in till stan och shoppade en hel del faktiskt. Sedan gick jag till min kurator och pratade och det var ett sådant bra möte, för bara på ett halvår har hon hjälpt mig så sjukt mycket, gjort förändringar och jag ser verkligen mina framsteg. Jag har förbättrat både min självkänsla och mitt självförtroende, och jag säger att jag är stolt över mig själv, för det är jag. Nu när jag går dit har jag inte så mycket att prata om länge, och det är ett tecken på att jag har lärt mig att gå vidare och se framåt, och det är jag sjukt glad över! Jag har tänkt på mig själv och vad som är bra för min skull, inte andras och det har varit till en stor hjälp. Nästa möte blir vid skolstarten och jag är inte ens säker på om jag kommer fortsätta prata med henne för att allt har blivit så otroligt mycket bättre! Jag är bara så stolt över mig själv, från att må skit till att vara på topp! 
 
Efter jag varit hos kuratorn stack jag hem till Emma i stan och hjälpte henne att flytta, det var riktigt roligt att vara på lite olika ställen i Falun där jag aldrig varit förut. Invigde hennes lägenhet också med kladdka och saft,hehe. Sedan sov jag också där och det var riktigt mysigt. Vi satt upp jättelänge och pratade, det behövdes verkligen. Men nu är jag hemma och tänkte ta det lugnt, på lördag ska jag ut och dansa igen och då vill jag vara på topp. Föresten så talade jag om för er att jag skulle ut och dansa och det var hur kul som helst! Självklart ska det bli flera gånger! 
 
Okej, nu vet jag att ni vill se vad jag köpte på stan och det kommer här! Bildboooomb! 
Köpte en leopadmönstrad kofta inne på Veromoda, den är hur mysig som helst och väldigt varm. Jag tänkte att den är perfekt att ha nu på sommarkvällar då man kanske inte vill ha någon jacka på sig. Den kostade 380kr. Ganska dyrt men jag tycker att jag passar väldigt bra i leopardnönster och dessutom är den hur gosig som helst och jag kommer använda den som en tok. 
 
Det spöregnade verkligen igår och när jag skulle gå till min kurator så ville inte jag sitta där helt pissblöt haha, så jag var tvungen att köpa ett paraply, eller paraflax som jag säger haha. Dessutom har haft ett vanligt paraply som var svart men det fick sönder på alla håll och kanter, så det gjorde inte precis något att jag köpte ett nytt. Leopardmönster är ju heller inte fel på ett paraply, höhö. Köpte den på Åhléns för 99kr. 
 Jag var tvungen att köpa ett par nya svarta jeans eftersom min andra har blivit helt konstig haha. För korta och för pösiga, jeans ska ju sitta tight, det vet ju alla ;) ? Nej då, men jag gillar när jeans sitter tight. Det här paret köpte jag på Ginatricot för 399kr. Modellen är Lisa och de ska vara superstretch skinny. Verkligen jättesköna. 
Köpte även ett jättesött linne inne på Ginatricot, kostade bara 129kr. 
 Inne på Åhléns köpte jag den här borsten. Hade tänkt att använda den när jag blåser håret för att få lite mer vågor eller lockar i håret för att få fram en volym. Hoppas det funkar. Den kostade 85kr. 
 Ett värmeskydd. Använd aldrig värme på ditt hår om du inte har ett värmeskydd, annars sliter det otroligt mycket på håret! Tex när du plattar/lockat/blåser håret. Samtidigt får du inte platta håret medans det fortfarande är blött om du har sprayat i värmeskydd för då ger det ingen effekt. Köpte den på H&M för 70kr. 
 Välkommen äckliga naglar, haha. 
Min CC cream som jag har nu har tagit slut så jag köpte en ny. Men vad är då en CC cream? Jo, man använder den som en foundation fast den har flera funktioner. Det är tex primer och concealer i den också. Det är alltså sex funktioner i samma flaska och det är superbra. Jag verkligen älskar den. Jag köpte den inne på Kicks för 145kr.
 
 
Sedan inne på H&M köpte jag en beautyblender eller en "makeup sponge" som det står att den heter. Man använder den för att blanda ut sin foundation i ansiktet med den. Vilket är jättebra för man nästan trycker med "svampen" på huden för att få ett bättre resultat vilket gör att man får igång blodcirkulationen i ansiktet vilket gör att man förebygger finnar vilket är skitmart. Det ända man behöver göra är att blöta "svampen" innan man applicerar foundationen. Den kostade 30kr. 
 
Ögonbrynsknivar från Kicks, 60 kr. 
 Man använder den för att antingen korta av ögonbrynshåren eller istället för att noppa bort hårstrån. 
 
Hur fin är inte den här paletten? Jag har den svarta ögonskuggspaletten sedan tidigare och jag har verkligen älskat den och sedan när jag såg att de hade skaffat en till så var jag bara tvugnen att köpa den. Den här paletten heter Nudie eyeshadow collection two. Det är matta färger i början men sedan i slutet blir det glittriga ögonskuggor. Borsten som följer med är också hur bra som helst! Den kostar 159kr och jag köpte den på lindex. Paletten är från viva la diva. 
 

Det var allt jag köpte och det var en hel del. Men jag är nöjd med alla mina köp. 

#1 - FrökenTV, bloggen om tv och film

snyggt

#2 - Sofia

fina saker :D

#3 - julia

Åh gud vilka fina saker du hittade!

sv: Ja det var det verkligen!♥ kram

Svar: Ja jag blev faktiskt nöjd med alla köpen :)
Emilia Sjödin