Emilia Sjödin

Sometimes it feels like the world is upside down
Åh, det är så svårt att börja skriva något. Jag vill skriva något intressant så ni har något kul att läsa. Vem vill läsa om att jag är ledig och har skittråkigt liksom? Kom med idéer kompiiiisaaar. 
 

Jag tänker nu bara berätta konstiga saker om mig själv för att ha något att fylla ut bloggen med. 
  1. Jag säger hela tiden att saker är hemskt. Jag gör det hela tiden, och jag stör mig så mycket på det eftersom jag säger "HÄÄMSKT" istället för hemskt. Jag säger ä istället för e och jag drar ut på ordet så det låter stört haha. Det roliga är att jag inte kan sluta säga det heller. Även mina kompisar stör sig på det. 
  2. Jag sade förut att jag ville prata väldigt grovt dalmål och att jag skulle lära mig det.... okej? Jag pratar redan väldigt mycket dalmål så ni kan ju gissa hur jag pratar nu efter att jag överdriver med varje mening jag säger. Det är också en sak jag inte kan sluta med haha. Det är kul att prata med en klang i rösten men jag tänker inte på hur fult det låter när folk runt om kring mig lyssnar haha, ni kan ju tänka er hur jag lät när jag var i Stockholm. Då skämdes jag nästan. 
  3. Jag är serisöt beroende av kameran på min telefon. Jag egopixar hela tiden, haha. En gång när jag var i dalajärna på en mataffär så tog jag en snapchatbild på mig själv när min kompis stod i kassan, och hon som stod i kassan frågade om jag skulle lägga ut det på instagram eller facebook. Haha, varför är jag så pinsam? 
  4. Alltid när jag ska städa mitt rum börjar jag alltid med mitt sminkbord. Där ska jag alltid rensa och göra snyggt fast det egentligen inte behövs medan resten av rummet är en svinstia. Slutar med att min ork är slut efter jag har rensat bland mitt smink och då ger jag upp med städningen och mitt rum ser precis likadant ut som när jag började. 
  5. Jag har kommit på ett nytt sätt att sola! På eftermiddagen brukar alltid solen lysa in på våran altan precis där vi har soffan. Där brukar jag då sitta samtidigt som jag solar. Men eftersom det blir skugga åt ryggen så brukar jag fälla upp min reflexskärm och ställa den bakom mig. Då solar jag fram och baksida samtidigt, smart va?