Emilia Sjödin

Fettisdagen
Idag har jag myst runt i min nya tröja jag köpte igår, så bekväm och mysig.
 
Hej på er. Vad har ni haft för er för skoj idag? Min skoldag var rätt chill, min svenskalektion blev inställd vilket egentligen var ganska dåligt eftersom jag måste bli klar med mitt tal som jag ska hålla på fredag. Annars har dagen bara rullat på. När jag kom hem var jag sjukt trött, tänkte gå och lägga mig på en gång, men hantverkarn var fortfarande här och han hade ställt massor av grejor för dörren till mitt rum så jag var tvungen att vänta. Men när han stack sov jag kanske i två timmar, riktigt skönt faktiskt. Sedan väckte pappa mig och sade att det var mat. Efter maten skulle han såklart äta semlor, det är ju trots allt fettisdagen. Men varken jag eller min bror Mattias (som endast var hemma då) tycker om semlor så pappa hade köpt marabou till oss istället. Mums. Någonting jag verkligen har undrat är om man säger:
Fettis- dagen
fet-tisdagen
semmeldagen?
Hur säger ni haha! 
#1 - ♡ Hanna Andersson ♡

Åh så fin!

Svar: Tack ! Du också sötis :)
Emilia Sjödin

#2 - Julia

Hej! Var gärna med och tävla om en todiefor bikini på min blogg, kram