Emilia Sjödin

There's so many beautiful reasons to be happy

Hej! Just nu sitter jag på bussen påväg hem. Tanken var den att jag skulle vara lika duktig som mina kompisar för en gång skull och stanna kvar i skolan och plugga. Jag har prov imorgon så det är ganska smart att plugga, i skolan känner man sig tvungen att plugga och om man är hemma vill man hellre göra andra saker. Men sedan kom jag på att jag har mina grejer är hemma så jag är tvungen att åka hem och plugga, kommer inte få mycket gjort känner jag. 

Idag har jag varit glad känner jag. Igår tog jag med pappa till kuratorn och vi har pratat genom en del saker och det känns bra. Inget att dölja liksom. Sedan så har solen varit framme hela dagen vilket gör att jag blir på ett toppenhumör.  Min skoldag har varit chill också så jag känner att den här dagen har varit allt utom dåligt. Inte ofta jag åker hem från skolan och känner mig glad. Även så måste jag plugga när jag kommer hem, men på något sätt är jag bara glad, glad, glad. 

Ni kan få en liten rolig konversation från skolan bland mina kompisar idag. 
Kim: vad är peace and love? 
Emma : Vet du inte vad peace and love är? 
Nathalie : Men du bor ju här! Det står ju till och med peace and love på din tröja! 



#1 - Madde

Sv: Tack! :)
Bra citat! :)

#2 - Jessica

Så sant citat :)

Sv: Tack så mycket! :)