Emilia Sjödin

Må bättre
 
  • Är du stressad över skolan då du känner att du måste prestera som bäst? Tänk då som jag brukar göra, när stressen kommer när du sitter framför skolbänken. Ett prov hamnar framför dig och du får ångest. Tänk att du egentligen inte behöver sitta där, vi människor har skapat det här själva. Vi behöver egentligen inte kunna allt som vi gör. Ta det lugnt och var glad för det du har. Tänk att...jag behöver inte känna någon press på mig själv för jag är egentligen bara en människa, en varelse. Vi är inte gjorda för att sitta i en skola och förvänta oss kunna allt som vi gör. Det brukar få mig att dämpa ångesten. 
  • Ta en promenad, gå ut i friska luften och bara njut. Lyssna på din favoritmusik och bemöt alla människor med ett leende. 
  • Tänk på allt som har varit bra under dagen, när du till exempel sitter på bussen påväg hem från skolan, eller om du cyklar eller går. Eller varför inte när du går och lägger dig?
  • Sov bra, vila ut. Du kommer vara på mycket bättre humör om du är utvilad på morgonen. 
 

Har ni några tips om hur man mår bättre och blir gladare? Jag vill att ni kommenterar så mycket positiva tankar och saker man kan göra för att bli glad! Lycka till, kram på er! 
#1 - Karin

Sv: Haha det är så lätt att fråga o så kollar man sen o så "ooops, hade tydligen redan gjort ett byte" haha :D

Svar: haha ja!
Emilia Sjödin

#2 - Matilda Sundin

svar: Sådär, nu följer jag dig :)

Svar: Vad bra :)
Emilia Sjödin

#3 - KassandraPalma

sv: ja visst! säg till när du följer mig och vilket nummer du blev

#4 - Fannie

fint inlägg, kram.

Svar: Tack, vad glad jag blir, kram :)
Emilia Sjödin

#5 - ♡ Hanna Andersson ♡

Så fin!! :D

Svar: Tack fina Hanna! :)
Emilia Sjödin

#6 - Vicky

Jag följer dig också nu :)

Svar: vad bra! :)
Emilia Sjödin

#7 - KassandraPalma

följer dig nu, blev nummer 57 :)

Svar: Vad bra! :)
Emilia Sjödin

#8 - Charlotta Hägg

Sv: Vad roligt! Jag följer dig nu, blev nr. 58 :)

Vad ska du hitta på för skoj idag?? =) KRAM

Svar: Tack! Jag ska plugga tror jag, kanske inte så roligt precis. Vad ska du hitta på ? :) kram
Emilia Sjödin

#9 - frida christina

Vilken snygg jacka!

Svar: Tack! Jag det är min favoritjacka! :)
Emilia Sjödin

#10 - amanda

härlig bild!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#11 - Mikxki

Snygg bild! :)

Svar: Tack så jättemycket :)
Emilia Sjödin

#12 - Jessica

Bra tips :)

Sv: Javisst är den! Kram

Svar: Tack :)
Emilia Sjödin

#13 - ♫♪ sandra

fin bild :)

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#14 - MADDISENJ.SE

Bra tips och vilken fin bild!

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#15 - My

Hej, det lilla jag sett av din blogg hittills är verkligen fint och bra! Själv så har nyligen startat en blogg där man kan få en inblick i mitt liv med anorexia och kampen jag tar varje dag för att kunna återvända till livet frisk och fri! kram ♥

Svar: Tack så hemskt mycket! Åh vad intressant, då borde jag kika in på din blogg :) kram
Emilia Sjödin

#16 - Aina Strand

Jättebra inlägg :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir :)
Emilia Sjödin

#17 - jossan

Åh jag älskar din skinnjacka! Vill verkligen ha en röd just :D Vart har du hittat den?:D

Jättebra tips! :)

sv: Tack snälla, det har jag!
Tyvärr så använder jag inte bloglovin', men du får gärna följa min blogg om du känner för det!:)

Svar: Tack så jättemycket ! Jag gillar den starkt, jag har köpt den på nelly.com. Den heter kenza 9 :)
Emilia Sjödin

#18 - Vicky

Hur mår du idag tjejen? :)

Svar: Jag mår väldigt bra! Humöret på topp, hur är det med dig då? :)
Emilia Sjödin

#19 - sabina

sv; Himla fin kommentar och så sant!
Dock har jag svårt på grund av att jag har förlorat något som kom tillbaka igen så det sitter bara i mig den där rädslan!

Svar: Jag förstår dig, men samtidigt har jag förlorat någon som inte kommer tillbaka. Så det känns inte värt att gå runt och vara orolig medan man fortfarande har personen kvar. Kram :)
Emilia Sjödin

#20 - Karin

Sv: Jo de va de verkligen, var dessutom min drömresa så är så lycklig över att vi åkte dit <3

Svar: Åh så bra! :)
Emilia Sjödin