Emilia Sjödin

Två nya sminkborstar till samlingen.
Okej, nu kommer gamla Emilia fram här igen. Det här problemet med att jag köper sminkborstar utan att jag behöver det. Men om jag får tillägga något så var de faktiskt billiga borstar för att vara mig, 79 och 89 kr kostade de. Den lilla borsten är en blending brush vilket man använder för att blanda ut ögonskuggorna i till exempel globlinjen, eller om man vill lägga en ögonskugga över hela ögonlocket. Man brukar använda den mest för att "sota" ut ögonskuggorna för att dem inte ska bli allt för skarpa kanter. Den andra borsten är en blush brush alltså en borste man använder till rouge, eller om man vill till bronser och för att lägga konturer ( framhäva kindben tex). 
 
Det står även att borstarna är miljömärkta vilket jag tycker är väldigt bra, särskillt för mig som köper borstar bara för att ha dem typ. Håret är av taklonfiber som är skonsamt mot känslig hy och har en lång livslängd. 
 
De är väldigt mjuka och jag hoppas det kommer gå bra att applicera sminket med dem senare. 
#1 - Henrietta

Åh så bra de verkar vara :) har också liknande borstar!
ps. hjälp mig gärna att välja på bloggen i mitt senaste inlägg :)

#2 - Sofia

Nice >D

Svar: ja verkligen! :)
Emilia Sjödin

#3 - Emelie

Åh, har den rouge borsten, toppen bra!!
Kram<3

#4 - MALIN

vad roligt med lite nya grejer till sminket! vart köpte du dom någonstans? :)

Svar: Jag köpte dem på Åhléns :)
Emilia Sjödin

#5 - Natalie

Jag skulle också behöva nya sminkborstar!