Emilia Sjödin

IPHONE 6 bra/dåligt
Nu har jag haft min Iphone 6 ett tag och nu känner jag att jag kan recensera den. Jag har en vanlig Iphone 6, alltså ingen plus. Tidigare hade jag en iphone 4s. 
 
                          
  • Mobilen är väldigt tunn och bekväm att hålla i. 
  • Den får plats i fickan!
  • Den har sjukt bra kamera, både i "selfiekameran" och kameran där bak. 
  • Skärmen är väldigt stor vilket gör att man ser allt mycket klarare. 
  • Det finns en funktion på kameran som heter "långsam" vilket gör att man filmar i slowmotion. Riktigt kul då jag har filmat fula saker flera gånger haha. 
  • Finns även en "tidsförskjutning" som snabbspolar allt. 
  • Man behöver inte ladda ner en självutlösare då det redan finns på kameran. (vet inte om det finns på iphone 5?) 
  • Batteritiden! Kommer hem från skolan med ungefär 80 % batteri kvar. Min gamla iphone 4 dog typ så fort jag kom hem.
  • För er som har Iphone 5 så kan jag säga att det är samma laddare! 
  • Den går inte att böja haha. 
  • Favoritkontakter kan man även nå bättre då de finns högst upp på skärmen när man dubbelklickar på hemknappen. 
            
  • Det jag inte gillar är att telefonen började hacka upp sig på en gång, blir seg emellanåt osv.
  • Gillar inte hur albumen är upplagda. Så fort man raderar en bild hamnar bilderna i en ny mapp som heter raderade bilder. Alltså man är tvungen att radera bilderna flera gånger... (vet inte hur det är på iphone5?)
  • Kameran sticker ut en bit på baksidan vilket gör att det känns som om man repar kameran när man lägger mobilen på bordet. Funkar bättre med skal på!
  • Det är väldigt svårt att ta en selfie då mobilen är så stor. 
  • För mig så hackar den när jag filmar ibland.              
 
Sammanfattning : Jag tycker det finns mer plus en minus med den här mobilen! Men en iphone är fortfarande en iphone, samma upplägg, lika enkel. Jag gillar den väldigt mycket! Skulle självklart rekomendera den till er! 
 
Ha en bra kväll! KRAMAR!