Emilia Sjödin

plugga bra - pluggtips
 
Här kommer några tips på hur du kan plugga bättre. 
  1. Skjut inte upp dina uppgifter. Det är verkligen svårt att inte skjuta upp sina uppgifter. Jag är extremt bra på att skjuta upp mitt arbete. Därför har jag bestämt mig för att ha en pluggdag en gång i veckan. Jag skjuter fortfarande upp mitt plugg men inte längre en vecka.  
  2. Plugga tidigt på morgonen. Mina pluggdagar har jag på söndagar då jag ändå aldrig gör något speciellt. Jag ställer klockan på morgonen då jag vet att jag kanske vill ha 2-3 timmar på mig att plugga. Vi säger att jag ställer klockan på nio och så pluggar jag fram tills klockan blir tolv. Klockan tolv ska alltså mitt plugg vara klart och då har jag fortfarande hela dagen kvar att göra något roligare. 
  3. Skaffa en kalender. Skriv upp när du måste lämna in dina uppgifter så du vet hur du ska lägga upp ditt pluggande. Hur lång tid du ska lägga ner på varje uppgift osv. Men glöm inte att skriva in de dagar du är ledig. Att plugga varje dag är inte bra, ta pauser. 
  4. För bästa koncentration. Ha på dig bekväma kläder, sätt dig på ett ställe där du kan koncentrera dig. Jag brukar oftast sitta i min säng och plugga. Musik i öronen gör att jag pluggar betydligt mycket bättre. Bara genom att ha hörlurar i mina öron utan musiken på brukar också hjälpa konstigt nog. Ljudet från allt annat blir liksom dämpande och jag hör mina tankar bättre haha. Lägg din mobil i ett annat rum så du inte blir störd. Ta en paus i ditt pluggande kanske efter 30 minuter då du får surfa på mobilen i kanske 5 minuter innan du börjar plugga igen. 
  5. Belöna dig själv. Det är mycket roligare att plugga när du vet att du kommer få en belöning. Ge dig själv något gott att äta eller belöna dig själv med att vara ledig resten av dagen eller åk iväg och träffa en kompis. 
Hoppas ni blev nöjd med dem här pluggtipsen! Har ni några tips till mig får ni gärna dela med er? 
KRAMAR! 
 
#1 - My Fredblad

Det värsta med läxor är att det är enkelt att prata om det, men svårare när det väll kommer till kritan och man ska sätta sig ned där och börja plugga!

Svar: Ja håller helt med ! :)
Emilia Sjödin

#2 - MATILDA

Bra tips! :)

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#3 - Sanna Widman

Bra tips! :)

SVAR:
Tack! :D

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin

#4 - hjjonsson.blogg.se

Bra tips hehe!

Svar: Vad kul att du tycker det :)
Emilia Sjödin