Emilia Sjödin

Svar på frågestunden
Hej! Här kommer svaren från frågestunden. Första gången någonsin jag har svarat på frågor så snabbt, men dyker det upp några frågor inom kort kommer jag nog göra en frågestund del 2 eller liknande. 
 
 
Har du någon pojkvän/flickvän och om inte är du kär i någon? 
Nej det har jag inte, och nej jag är inte kär i någon. 
 
Vilken linje läser du på gymnasiet? 
- Jag läser samhällsvetenskapsprogrammet med mediainriktning.  

Har du något tips på hur man kan få håret att växa snabbare? 
- Ja, jag har massa tips och trix! För det första så ska man undvika värme så mycket som möjligt, ingen plattång eller hårblås. Då blir håret inte lika slitet och då behöver man inte klippa sig lika ofta, men det växer fortfarande i samma tempo som i vanliga fall. För att håret ska växa snabbare kan man enkelt massera hårbotten då man får igång blodflödet och det gör så att håret kommer växa snabbare. Annars tipsar jag om ricinolja, jag har hört att det funkar jättebra men har själv aldrig använt det. 
 
 

Vad har du för favorit bloggar? 
- Mina favoritbloggar är Kenzas.se och kissies.se.
 
Har du någon favorit affär att handla kläder i?
- Ginatricot har länge varit en favorit!
 
Vill du skaffa en tatuering? 
-  Ja det vill jag verkligen i framtiden. Jag vill ha ett minne av min mamma av något slag. Ett porträtt kanske. 

Har du något husdjur?
- Här välkommnar jag min misse Molly! 
 
 Favoritfärg? 
- Min favoritfärg är röd! 
 
Favoritband?
- Mitt favoritband är två blyga läppar. 
 
Vad är det bästa med att blogga? :)
- Det bästa är självklart all den feedbacken jag får! Allt peppande och stärkande komplimanger! Jag tror inte ni själva förstår hur mycket ni har betytt för mig, ni är så sjukt bra ! 
 

 
Om du bara fick åka till ett enda land för resten av livet, vilekt skulle du välja och varför? :D
- Oj vilken svår fråga! Jag har aldrig varit utomlands förutom till Polen på klassresa. Dit jag kanske skulle vilja åka är till USA det verkar så otroligt roligt där. Att fira dessa högtider rejält osv. 
 
Din favorit kaka/maträtt :)?
- Favoritkaka var en ovanlig fråga hehe. Banoffee är nog min favoritkaka, eller det kanske är en paj? Men min favoritmaträtt får bli det samma gamla vanliga - korv potatis och vitsås haha! Sedan älskar jag såklart grillat på sommaren, flygande jacob och paprikakyckling! 

1. Favorit låt just nu? 
2. Favorit årstid? 
3. Idol?
- Svar på fråga 1: Min mest spelade låt för tillfället är Prayer in C - Robin Schulz. Fråga 2 : Min favoritårstid är nog vinter, skoteråkning, angling, mys med familjen och massa äventyr sker på vintern. Fråga 3: Min idol är Beyoncé! 
 
Vad gör du helst en ledig dag? 
- En ledig dag vill jag spendera med mina vänner, ut och fota eller bara slöa hemma. 
 
Favoritplagget i garderoben just nu? 
Min nya jacka/kavaj som jag köpte idag! (Finns i inlägget under). 
 
Ser du på någon serie, isåfall favoriten?
- Jag kollar på Pretty Little Liars! 
 
Favorit B&J's? :D 
Min favorit favorit ben and jerry's är half baked! 
 
Varför började du blogga och när var det?
Jag har skrivit ett helt inlägg om det HÄR! (länk)  
 
 
 
#1 - LIENE

Jättekul att läsa! och du är så fin :) Gillar gif-bilderna.

Svar: så kul! Tack så jättemycket ! :)
Emilia Sjödin

#2 - Agnes Eriksson

haha fasen att du svarade fort denna gången, när jag kollar mina kommentarer segt... Skickar några frågor iallafall så får du svara ifall du vill!!

Hur kan ditt hår vara så jävla fab? (sök till miss glossy)
Vad går du för inriktning?
Hur påverkas din vardag av att din mamma har gått bort? (har själv en extremt frånvarande pappa så kanske känner lite samma) KRAM på dig!!

Svar: haha men roligt att du ville ställa några frågor ändå! Jag svarar på dem i ett inlägg senare :) Vad tråkigt att din pappa är frånvarande, kämpa på kära du! :) Du är nog starkare än du tror :) Kram
Emilia Sjödin

#3 - Kimmey ~ Kung varje dag

Vilka härliga svar!