Emilia Sjödin

Tankarna man inte orkar med
Trist väder, regndropparna faller. Det gråa tar över, tankarna kommer. 
 
 
Idag har jag gjort något jag inte har gjort sedan den tjugosjunde Juni år 2012. En massa text som direkt hoppar på mig, tårarna faller innan jag hinner läsa. "Emilia är helt sönder hörde jag pappa säga till mina bröder". Det var ett urdrag från en bok jag skrev i under den tiden då min mamma var sjuk. Det skrev jag 27/12-2011 alltså efter att händelsen hade inträffat. Som jag tolkar det så upplevde jag allt det här tisdagen innan julafton. Tanken på att veta att min mamma låg i rummet intill och att jag hade fått det värsta beskedet jag kunde förväntat mig, får mig att återuppleva den smärtsamma känslan igen. Känslan av att få dåligt med luft, känslan av att vilja falla ihop på golvet. Känslan av att vilja släppa taget...helt.
 
Jag ska försöka sammafatta beskedet vi fick. Er mamma har så mycket sår och smärta i kroppen att det inte går att självläka. Snart orkar inte kroppen med cancern längre och inom snarast kommer er mamma inte längre vara kvar med er här. Medveten som jag redan var om det så kunde jag inte annat än att bryta ihop. Bara att höra en läkare vara säker på sin sak gjorde att jag tappade förhoppningarna helt. Min jul var förstörd, mitt liv var förstört, allt var förstört. 
 
Där satt jag, alldeles för mig själv vid köksbordet, i våra gamla köksmöbler som idag inte finns kvar. Grävde mig ner i mina tårar och ville bara försvinna... 
 
2012- 01-31 var dagen då änglarna tog hand om mamma. 
 
 
#1 - emelie andersson

sv: åh tack desamma fina du :D

#2 - Evelina Sjödin

Uscha vännen, förbli stark!!! <3

Svar: Tack! Det ska jag ! <3
Emilia Sjödin

#3 - Charlotta Hägg

Sv: Jaa, supermysigt :) och jag gråter när jag läser detta.. vad stark du är!!

Svar: Åh tack så jättemycket! Vad rörd jag blir :)
Emilia Sjödin

#4 - Alina

sv: detsamma!

#5 - Julia ♥

vad fint skrivet, gråter när jag läser texten!

Kärlek till dig och din familj, ingen ska behöva gå igenom sånt här! ♥

Svar: åh tack så himla mycket! Jag blir väldigt rörd ska du veta! Kram <3
Emilia Sjödin

#6 - wilma karlsson

Usch blir så arg och ledsen när jag läser sånt här, äckliga cancer, den förstör för så många!

Svar: Ja verkligen! :(
Emilia Sjödin