Emilia Sjödin

Hur personlig ska en blogg vara?
Jag har funderat på en sak. Hur personlig tycker ni att en blogg ska vara? Ska man skriva allt som man brukade skriva ner i sin dagbok när man var mindre? Eller ska man bara fokusera på ett och samma ämne utan att berätta vad som händer i ens liv? Eller ska det vara en kombination mellan dessa? 
 
Jag själv tycker det är jättesvårt att hålla mig till ett ämne i bloggen. Jag är väldigt sminkintreserad så jag vill gärna skriva om smink men jag är även fotointreserad, modeintreserad, och samtidigt vill jag skriva om saker som jag anser är viktigt. Men vad är det som egentligen lockar läsarna? Vad vill man läsa om när man klickar in på en blogg? Vill jag läsa om smink går jag endast in på en blogg där personen endast skriver om smink. Jag vill inte gå in på en vardagsblogg och leta efter sminktips om ni förstår vad jag menar? Men samtidigt kan man vända på det. Vill man läsa en blogg som endast handlar om smink men samtidigt är opersonlig? Vill man veta vad som händer i personens liv eller inte? 
 
Men vad ska man göra när man vill skriva om flera olika ämnen?  Vad tycker ni? Ska man skriva om olika ämnen eller skapa flera olika bloggar med olika ämnen? 
 
Jag vill veta era åsikter? Vad vill du läsa i en blogg? Ska det vara en personlig blogg eller opersonlig? Ska man hålla sig till ett eller flera bloggämnen? 
 
 
 
#1 - Emelie

Svår fråga men jag tycker att en ska kunna skriva om precis vad en vill i sin blogg. En ska ju vara sig själv och om någon inte tycker om det så är väl det trist för dem. Vissa saker tycker jag däremot en ska vara försiktig med att skriva om som kan vara triggande för andra, t.ex om självskadebetende, ätstörningar etc

Svar: Ja men precis ! Jag håller med dig helt och hållet :) man ska verkligen blogga om det man själv känner för. Kram
Emilia Sjödin

#2 - alice

Fortsätt som du gör nu, skriv din vardag men blanda med foto och smink. Jag tycker även om dina "längre" och "personligare" inlägg om dina tankar kring t.ex. din mamma då jag tror att dessa kan hjälpa många andra. (Men på villkoret att du själv vill publicera dessa inlägg förstås :) )

Så om du fortsätter som du gör nu; skriver ksk 3/7 dagar i veckan vad du gör om dagarna, 1/7 om foto, 2/7 om smink/kläder och 1/7 om övrigt, djupare tankar etc så tror jag att det kommer bli jättebra :) En alltför inriktad blogg tappar läsare och kan bli tråkig i längden, men jag tycker att du har hittat din "kategori" med lite variation samtidigt som det inte är alltför "hoppande" ämnen :)

Hoppas du förstår vad jag menar! KRAM!

Svar: Tack vad glad jag blir! Jättebra idéer du har, verkligen något jag ska ta del av!
Kram ! :)
Emilia Sjödin