Emilia Sjödin

Hur blev julen?
Hejsan bloggen! Nu är julen över och jag känner att jag är tvungen att ge er en liten inblick i hur min jul har varit. Jag ska även försöka ge er en liten förklaring till varför det förra inlägget blev ett sådan långt och rätt så aggressivt inlägg. 
 
Varför jag publicerade inlägget " Ingen härlig jul". 
Om ni har läst mitt förra inlägg så vet ni att min familj var uppdelat på julen och att jag inte fick fira julafton med hela familjen. Grejen var den att hela julhysteriet var väldigt påtagligt för mig. Jag tyckte det var väldigt jobbigt att prata om julen för att jag höll mina tårar inne alldeles för länge. Så desto mer jag pratade om julen desto jobbigare blev det. Metoden jag använde mig av för att få ur mig allt var att skriva ett långt blogginlägg. Tårarna föll och efter jag hade skrivit av alla mina känslor så kändes det betydligt bättre. Jag hade egentligen inte tänkt publicera inlägget med tanke på att mina vänner/familj förmodligen skulle prata med mig. Men jag bestämde mig för att publicera det ändå, för jag vet att det finns många här ute som inte heller ser julen på samma glada vis som andra. 
 
Hur blev julen? 
Jag måste säga att min jul blev betydligt bättre än vad jag hade tänkt mig. På julafton gjorde jag mig fin för att bli upphämtad av mina syskon för att sedan åka till blomsteraffären för att köpa fina rosor till mamma och mormors gravar. Efter det åkte vi hem till min morfar då vi väldigt snart åt den goda julmaten. Vi tittade även på kalle ankas jul som man gör varje år. Vi öppnade julklappar och jag blev förvånad över hur många paket jag fick, jag hade endast förväntat mig ett paket från min kusin. Jag blev självklart väldigt tacksam för allt! Senare på kvällen åkte jag hemåt då jag återigen blev hemma helt själv, men mina bröder hade faktiskt bjudit med mig hem till deras vänner vilket var superschysst! Då jag var alldeles för trött så bestämde jag mig för att vara hemma och sova istället. 
 
 
På juldagen drog jag hem till Filippa då vi var ett gäng som skulle ut och festa. Vi började dricka väldigt tidigt ungefär vid klockan sex - halv sju. Vi spelade spel med hela hennes familj och hade det mysigt. Typsikt nog när jag kör drickspel så förtär jag lite för mycket alkohol lite för snabbt vilket gör att jag i slutändan inte mår så bra. Innan klockan blev tolv så hade jag ringt min kusin för hämtning. Mina vänner drog till krogen medan jag väntade på skjutsen hem haha! Alkohol är inget jag rekomenderar måste jag tillägga! 
 
 
På annandag jul firade hela min familj jul hemma hos mig, vilket var riktigt skönt! Pappa och karin var väldigt engagerade med att göra julen så bra som möjligt. De hade sätt ut massa marschaller och de hade även åkt in till stan för att köpa sällskapsspel som vi skulle ha till kvällen. När mina syskon väl kom hem till oss hade vi det jättemysigt. Kvällen blev lång och vi spelade spel riktigt länge, en mysig familjekänsla! Min pojkvän kom även hem till mig på kvällen då även han fick vara med och spela spel och äta julmat. På kvällen åkte jag och Philip in till stan för att gå på krogen med några vänner. Kvällen blev verkligen lyckad!
 
Med det sagt så hoppas jag att ni förstod att min jul blev betydligt bättre än vad jag trodde! Jag hoppas verkligen att ni hade en bra jul och om ni inte hade det så kommer det alltid flera, man behöver inte ens fira jul om man känner att det är för jobbigt. Huvudsaken är att man gör det som känns bäst för sig själv! 
 
 
Kommande blogginlägg - Några av mina julklappar samt ett inlägg om kommentarer som påverkar vår syn
på oss själva. 
 
#1 - Evelina

Vad bra att det ordnade sig!!! Kram <3

Svar: Ja verkligen ! :) <3
Emilia Sjödin