Emilia Sjödin

Tjejers väskor
 
Sorgligt att säga men imorgon börjar skolan tyvärr.....snälla slå mig inte för att jag skrev det!!
 
Nu när jag har en ny väska så började jag tänka efter vad jag brukar ha i min skolväska. Nu har vi haft ett lov i två veckor och mina saker har absolut inte legat still i väskan. 
 
Så här får ni ett inlägg om vad jag har i min väska, vilket de flesta tjejer brukar ha. 
  1. Superviktigt att ta med sig plånboken. Annars blir det ingen fika med tjejerna på stan efter skolan. Jag har nyligen lagt ur mitt bankkort då jag köper otroligt mycket skräp som jag klarar mig utan. Jag har istället lagt i några kontanter som jag får hålla mig fast vid. Ni har liksom världens största "slösatjejen" här. 
  2. Sminket! Jag har en liten necessär som jag lägger några sminkprodukter i, som tex concealer och puder. Det är alltid bra att kunna bättra på sminket under dagen. Eller om det regnar ute och mascaran känner för att sabba ditt fejs. 
  3. Handsprit!! Räddaren i nöden. Efter toaletterna i skolan haha!
  4. Nyklar och busskort! Du vill både kunna ta dig till skolan och komma hem igen. Så glöm inte skåpnykeln eller busskortet!! 
  5. Doft. Parfym eller bodymist eller deo är alltid bra att ha med! Räddaren i nöden åt en kompis ibland också. 
  6. Borste! Kam och borste är något jag alltid har med. Mitt hår brukar hålla sig fint hela dagen men ibland vill man bara borsta ut håret så att man ser ännu fräschare ut! 
  7. Handkräm. Smörjer nästan aldrig in händerna men ibland när jag blir nervös i skolan inför en redovisning eller liknande så är jag expert på att dra sönder mina nagelband. Därför har jag med mig både handkräm och nagelbandskräm! 
Oftast är det här det jag brukar ha med mig till skolan. Vad brukar ni ha med er? 
 
#1 - Anonym

Spännande inlägg :D Hoppas du har en bra dag!

Svar: Tack så mycket ! Det samma! :)
Emilia Sjödin

#2 - Emma Grann Fotografi

Kul att se :)

Svar: Roligt att höra ! :)
Emilia Sjödin

#3 - Amanda Niclasson

Supersnygg väska! :)

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin