Emilia Sjödin

Jag mår bättre på sommaren !
 
 
Det kanske inte är något ni har tänkt på men jag tänker på det rätt mycket. Sommaren är de som får mig att må bra rent psykiskt. Man slipper denna stress och ångesten inför att gå till skolan varje dag. Det är inte bara det att det är jobbigt att vara i skolan, den jobbiga delen ligger i att man inte får någon fritid. Jag är inte bra på att planera vilket gör att all min fritid går åt till att plugga. De dagarna i veckan jag är ledig på är fredag och lördag. Resten av veckan pluggar jag. Men nu när jag har sommarlov och är ledig från skolan så har jag så sjukt mycket tid över. Nu har jag precis börjat sommarjobba men det sköna med ett sommarjobb är att man inte tar med sig arbetet hem. Jag sitter inte hemma just nu och pluggar. Jag mår bättre rent psykiskt eftersom jag får tid till att göra det jag tycker är roligt. Jag kan gå ut utan att få ångest över att jag egentligen behöver plugga. 
 
 
Största anledningen till varför jag älskar sommaren är för att man är fri. Fri från skolan, fri från plugg, stress och ångest. Jag kan vara ute i solen och chilla, må bra och bara njuta av livet. 
 
 
 
 
#1 - Elin

håller med dig, mår också mycket bättre på sommaren!
sv: tack så mycket :D