Emilia Sjödin

Uttöjd och ligger runt?
 
En sak jag blir riktigt förbannad på är när folk tror att de har rätten till att snacka skit om andra. Jag förstår verkligen inte. Mår man bättre av att klanka ner på andra? 

Idag när jag stod i affären och skulle köpa tamponger så hade jag ett killgäng bakom mig. Jag har aldrig varit riktigt bekväm med att köpta tamponger av någon konstig anledning, det käns lite pinsamt även när det inte borde vara så. Det som sedan hände gjorde inte precis saken bättre. När jag lade upp tampongerna på bandet började ett okänt killgäng snacka skit om mig. Eller jag antar att de snackade om mig eftersom de sa såhär: 
"Åh jag undrar hur uttöjd hon är som köper dessa tamponger" och en annan kille sade "Ja, allt nog ligger hon runt en del, det tror jag". Följt av det hör jag bara mummel och sedan börjar de att skratta högt. Jag blir jätteröd i ansiktet och får tårar i ögonen. Jag mådde jättedåligt. Jag vågade inte säga åt killgänget heller eftersom jag antagligen skulle börja grina då eftersom jag är så blyg. Jag såg att tjejen i kassan reagerade men inte heller vågade säga något. Sedan hörde jag killarna prata om hur billigt det är att köpa tamponger "10kr paketet" hör jag en kille säga kaxigt. När jag ska betala för tampongerna (två stycken paket) säger tjejen i kassan " det blir 50kr". Killarna blir tysta, jag betalar och tar mina tamponger och skyndar mig därifrån. Resten av dagen var jag så otroligt irriterad och förödmjukad. 
 
För det första blir jag jättearg för att de ens tror att de kan säga sånna där elaka kommentarer om mig. De fick mig att framstå som någon jag verkligen inte är. Det är ett riktigt omoget beteende och det där killgänget är sjukt okunniga. Om de tror att man använder speciella tamponger för att man ligger runt så borde de läsa på lite extra om vad tamponger verkligen gör, och vad man använder dem till. Det är inte precis så att man använder större tamponger för att man är uttöjd? Kan man ens blir uttöjd är min fråga? 
En slida kan väl ändå utvidgas och sedan dra ihop sig igen efter samlag. Jag tror inte alls att de där killarna  har greppat att tamponger och samlag inte har med varandra att göra. Visst det finns speciella tamponger att använda när man har samlag men det är inte samma sak. Storleken på tampongen avgör hur mycket eller hur lite en kvinna blöder. Det handlar inte alls om att du måste använda en viss storlek för att du har haft sex med många personer. 
 
Usch jag blir bara så arg på folk som är okunniga och tror att de kan slänga ur sig vad som helst, utan att tro att folk inte tar illa upp. Jag förstår verkligen varför feminismen behövs..
 
 
 
#1 - Emelie

Usch fyfan vilka svin!! Försök att inte ta åt dig<33 Och nästa gång, säg till om någon säger något sådant, eller sparka dem åtminstone på kuken, lättare sagt än gjort kanske..
Kram på dig<3

Svar: Ja om man ändå vågade.. Kram! <3
Emilia Sjödin

#2 - Flisan

Fin bild :)

#3 - Elinor

Älskar färgen på din kappa, så himla fin!! :)

Angående texten, att folk ens kan säga såna saker, dom borde ju skämmas..

Svar: Tack, ja jag gillar färgen väldigt mycket.

Håller med dig helt och hållet ! Dom borde verkligen skämmas
Emilia Sjödin