Emilia Sjödin

Är ni glömska?
 
Hej mina söta läsare! Allt bra med er? Nu är det äntligen fredag och man kan njuta av en helg. Ikväll ska jag hem till kristin för en tjejmiddag med mina vänner. Kommer bli mysigt och jag ser verkligen fram emot det. 
 
Men en fråga jag har tänkt på, är ni glömska? Jag har fått det förklarat för mig ett antal gånger att jag är en dålig lyssnare och att jag är glömsk, haha. Jättepinsamt, jag vet. Hur svårt ska det vara att lyssna liksom? 
 
Oftast får mina vänner återberätta historer för mig eftersom jag har så dåligt minne. När jag hälsar på nya människor glömmer jag bort deras namn efter bara några sekunder. Hur pinsamt? Jag kan fråga vad det blir för mat ikväll upprepande gånger, kanske går en minut mellan att jag frågar. Hur svårt ska det vara att minnas? 
Jag har alltid trott att jag har koncentrationssvårigheter eftersom det jag hör aldrig fastnar. 
 
I skolan har jag precis skriver en uppsats om personlighetspsykologi. Tydligen så kommer min glömska från min sorg. Att jag förlorade min mamma. Det beror mest på att förluster ligger i det omedvetna och när man använder sig av försvarsmekanismen bortträngning så försvinner vissa förmågor, i detta fall förmågan att minnas. 
 
Det är väldigt skönt att jag nu vet varifrån min glömska kommer. Då kan jag ta tag i min glömska och försöka träna upp den. 
 
Hur pinsamt är det inte att glömma saker? Det känns så oförskämt. 
 
Är ni glömska?
 
#1 - Fanny hult

jag har oxå svårt att lära mig namn för glömmer det efter den sagt vad den heter! jättepinsamt egentligen, och att jag har svårt o ta in saker folk säger, men vet dock inte vad det beror på, för har inte haft någon sorg på det viset eller kanske för mitt dåliga självförtroende kanske, de är väl typ av en sorg kanske haha!

Svar: Visst är det jobbigt ? Är du minst i familjen? Det kan också bero på att du är glömsk eftersom lillasystern inte brukar ta speciellt mycket ansvar :) kram
Emilia Sjödin

#2 - Becka

Har jättesvårt att minnas namn, verkligen pinsamt ibland! Annars är jag mest glömsk bara när jag är stressad eller när jag försöker hålla många saker i minnet. :)

Svar: Ja men av stress kan jag också bli glömsk. Rätt jobbigt. Kram :)
Emilia Sjödin