Emilia Sjödin

10 frågor om smink
 
1. Favorit märke på smink?  
Helt klart So Susan eller Lumene ! 

2.  Använder du någon primer? 
Inte för tillfället. Just nu använder jag endast noxidoxi's serum base innan jag applicerar mitt smink. 
 

3.  Använder du läpprodukter?
Varje morgon använder jag ett läppbalsam, spelar egentligen ingen roll vilket eftersom alla läppbalsamer i princip funkar bra. Ibland brukar jag dessutom använda en läppskrubb för att göra läpparna ännu mjukare. Till vardags försöker jag att använda en läppenna av något slag, jag vill bara markera läpparna lite fint. 
    
4. Gillar du att ha lösögonfransar på dig?    
Om jag hade tålamodet till att sätta på lösögonfransar så skulle svaret antagligen vara ja, men eftersom jag får frispel varje gång jag ska applicera lösögonfransar så slutar det med att jag slänger dem i papperskorgen. woopsi ! 
 
5. Favorit ögonskuggsfärg?  
Till vardags använder jag alltid skimrande ögonskuggor i bruna nyanser, ibland även en väldigt mörk vinröd färg som jag lägger i yttrekanten av ögat. 
 
6. Favorit sminkborste? 
Min absoluta favoritborste är min real techniques buffing brush som jag använder till både min cc-cream och mitt puder. 

7. Brukar du applicera contour, isåfall vart? 
Jag lever för contour haha! Jag älskar verkligen mitt contour kit från Anastasia. Jag använder endast fyra av dessa sex färger i min contour. De bruna färgerna lägger jag under/på kindbenen, under hakan, i tinningen och på sidan av näsan. Sedan lägger jag highlightern ovanpå kindbenen. Den banangula färgen använder man för att sätta concealern under ögonen men jag applicerar aldrig concealer eftersom jag inte har några ringar under ögonen. 
 

8. Favorit mascara?  
Jag måste bara säga att min nya favorit är mitt nya ögonfransserum som jag nyligen fick i min glossybox. Efter jag har lagt den blir fransarna superfina när jag sedan lägger min favoritmascara Maybelline volume express lash sensational black mascara. 

 

10. Favorit sminkborttagningsmedel? 
Sminkservetter från Lóréal. Får bort all smink och dessutom håller mitt ansikte sig återfuktat hela natten. Dessutom har jag märkt att jag får finnar av vanlig make up remover som finns i flaska som man sedan tvättar ansiktet med, men med sminkservetter får jag inga finnar! Stort plus! 
 
 

#1 - MADDISENJ.SE

Kul läsning