Emilia Sjödin

Sorg - Blir man någonsin hel igen?
 
Här kommer inlägget om sorg som jag lovade er. Hej föresten! Är allt bra med mer? 
 
Frågan jag ska besvara idag är om man någonsin blir hel igen efter att man har förlorat en nära och kär person? Egentligen vet jag inte vad jag ska svara, jag har bara levt fyra år utan min mamma. Okej bara fyra år lät som att det var hur enkelt som helst men så var det absolut inte. Det har varit den värsta tiden i mitt liv. Det jag menar är att jag inte vet om man någonsin blir hel igen eftersom livet är så långt. Vem vet om tio år kanske alla mina sår har läkt. Dock tror jag inte att alla mina sår kommer att läka. Att bli hel igen tror jag aldrig att jag kommer bli. Jag tror mer på att man lär sig att hantera sorgen. Mamma är en del av mig och när hon dog så är det väldigt självklart att man känner sig tom, och ingen kommer någonsin att ersätta hennes plats. Så mitt svar är nej, jag skulle bli hel om min mamma kom tillbaka. 
 
Men det är inte direkt så att jag känner mig "trasig". Jag har det bra, jag har världens bästa vänner, världens finaste pojkvän! Det är endast vissa stunder man bryter samman och brister ut i gråt för att jag saknar min mamma så mycket, men så kommer det alltid att vara. Man lär sig helt enkelt att hantera sorgen. Jag kommer inte att bli hel, men jag är absolut inte trasig.