Emilia Sjödin

Utekvällen som spåra - Uppsala
 
Let's Talk About Uppsala! Den tjugoåttonde augusti åkte jag och mina två allra bästa vänner till uppsala för att festa/shoppa/umgås. Vi bodde i Filippas systers lägenhet, alltså en etta vilket är väldigt litet för att fyra personer ska sova där haha, men det löste sig och gick förvånadsvärt bra! När vi kom dit på kvällen var det supermysigt, vi fick äta plockmat och snacks, vi fick vin och hade det allmänt bra! 
Dagen efter stack vi ner på stan för att shoppa, bland annat då jag hittade den där rosa toppen med matchande kjol som tyvärr var i fel storlek. Men jag hittade föresten en vågtång som jag har glömt att visa er! Den kan ni få se om ni vill? Det fixar jag! 
Hemma i lägenheten igen började vi fixa oss inför utekvällen. Vi drack vin och ännu mer vin, sen fick vi goda shottar som inte smakade alkohol huvudtaget vilket kanske inte var så bra eftersom vi hällde i oss lite för mycket av det goda. Sen helt plötsligt kikade tequilaflaskan fram och min kväll var gjord. 
Var kvällen rolig eller tråkig? Eftersom jag hade minnesluckor som aldrig förr och med tanke på att vi var för "små",berusade för att komma in på krogen så låter det som att kvällen var väldigt rolig! Men låt oss prata om bakfyllan, hej och hå, jag låg i sängen konstant hela dagen och på kvällen när jag reste mig upp så började jag gråta, haha tuff kväll för liten tjej. Men kul hade vi även när vi fick fortsätta i lägenheten istället för ute på krogen. Det gjorde inte speciell mycket eftersom har man det bästa sällskapet kan inte kvällen bli så mycket bättre! 
 
Kärlek till er som gjorde kvällen så förbaskat bra! 
Puss och kram!