Emilia Sjödin

Hur jag redigerar
 
Vi alla redigerar på olika vis. Jag redigerar nästan alla mina bilder precis likandant, det har blivit till en vana. Jag använder mig av både photoshop och Picmonkey när jag redigerar mina bilder.  Här är en lista över det jag gör:
  • Ljusar upp! Jag ljusar alltid upp mina bilder, desto ljusare desto finare! 
 
  • Stärka färgerna! Som ni ser är alla redigerade bilder mer färgglada vilket jag tycker blir mycket finare. Som ni ser på första bilden får mitt hår mycket mer liv i bilden när den får en starkare färg.
 
  • Värm upp! Varma toner i bilder tycker jag är det finaste. Jag väljer rödare nyanser och värmer upp bilden med. 
 
  • Suddig bakgrund! Jag tycker det är jättefint att ha en bakgrund i oskärpa, det är dessutom väldigt smidigt när bakgrunden är stökig också! Bokéh effekt är något jag alltid försöker att ha i bakgrunden på mina bilder. 
 
  • Mindre storlek! På bloggen kan man inte ladda upp bilderna i full storlek (skulle ta upp hela bloggen) så därför förminskar jag bilderna till 1000 i bredd som passar perfekt till bloggen! 
 
  • På med skärpa! När bilden blir mindre blir även skärpan bättre, men det gör ingenting att lägga på ytterligare skärpa! 
 
 
#1 - Keilzu

Jag använder mig också utav Photoshop och den är verkligen bäst! :) Det blir så himla stor skillnad på bilderna.

Svar: Ja men det blir mycket bättre :)
Emilia Sjödin

#2 - MADDISENJ.SE

Så fina bilder och bra tips!

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#3 - Isabelle

Snyggt :D

Svar: Tack! :)
Emilia Sjödin