Emilia Sjödin

Larv i skolmaten + Np + födelsedagsfirande
Bild från i sommras 
 
 
Hej! Idag har det varit en väldigt händelserik dag, både positivt och negativt. Dagen började med att jag skulle framföra min redovisning som är ett nationellt prov i svenska. Jag själv tycker att jag inte lade ner tillräckligt mycket tid på min redovisning. Jag var inte alls nöjd men samtidigt ville jag inte lägga ner energi på att förbättra den, latmasken Emilia. Efter min redovisning kände jag en klump i magen och jag kände att jag inte alls var lika duktig som de andra i min grupp. Men efter min redovisning stötte jag på min lärare i korridoren och det visade sig att hon tyckte om min redovisning. Alltid när jag blir nöjd med mitt arbete får jag dåligt betyg, men när jag inte presterar dåligt får jag högre betyg. Kan ni hålla med om det? Haha sjukt konstigt i allafall. 
 
Dagens äckliga : Idag vid skollunchen hittade min kompis en larv i sin mat, en larv!! Jag blev så äcklad att jag inte kunde äta upp min mat. Usch. Mattaterna verkade inte bry sig så mycket när hon klagade, sjukt! 
 
Efter skolan drog jag och mina vänner ner på stan, köpte en blomma och begav oss hem till Emma för att fira hennes 19- årsdag! Det bjöds på kladdkaka och det var riktigt mysigt, saknar verkligen dessa tjejer! 
 
Hoppas er skolmat gick att äta och att dagen har varit bra, haha! 
Vi syns snart igen!