Emilia Sjödin

Oförklarlig ångest
 
Den där illamående känslan som uppstår när jag vaknar. Att inte ha någon energi till någonting, jag orkar inte ens lyfta ett finger. Jag kan knappt plugga, jag känner ångest. Jag kan inte sova för att jag känner ångest. 
 
Visst jag är rädd för framtiden, att behöva göra jobbiga val som leder till ensamhet. Alla mina vänner har sökt utbildningar utspritt i landet och även min pojkvän har sökt utbildning långt bort. Själv sitter jag här och är missnöjd med utbildningarna jag har sökt. Jag har bra betyg i skolan men inte A i alla ämnen som utbildningarna jag har sökt kräver. Men detta har jag pratar om och det känns inte som att min ångest grundar sig i detta. Just nu är det en ångest som bara irriterar mig, som får mig att bli jättekänslig och gråtfärdig. Hela natten fick min pojkvän hålla om mig för att jag grät så mycket, men jag vet inte varför?
 
Känner någon av er igen er? Kan ni ibland få ångest utan orsak? Hjälp mig, vad ska jag göra? 
 
#1 - Matilda Berlin

Så jag känner igen mig! Känslan av att vilja krypa ur sitt eget skinn och det där suget i magen utan att ha en susning om varför. Min pojkvän frågar alltid varför jag känner så när jag gör det, men verkar inte förstå när jag säger att jag inte vet. Men sanningen är att jag verkligen inte vet :(

Svar: Det är precis så det är, haha ! Skönt att jag inte är ensam. Vill bara att det ska gå över ! Kramar :)
Emilia Sjödin

#2 - Anonym

du kanske funderar över dina val som man måste välja ibland?. känner samma ibland

Svar: Ja det kan ju vara en orsak! :)
Emilia Sjödin