Emilia Sjödin

Recension - Tre sminkborstar från Kicks
Hejsan! Idag tänkte jag recensera tre av mina sminkborstar som kommer ifrån Kicks egna märke "kicks professional". Alla dessa borstar har syntetiska hårstrån, vilket gör alla tre borstar veganska, superbra!! 
Kicks professional Shade & Illuminate Brush  (Hittade ingen länk, men finns på bilder på hemsidan). 
Den här borsten liknar en foundationborste, men skillnaden är att denna borste är platt och nästan rakt avskuren, den är endast lite rundad. Den passar perfekt till att applicera highlighter med, speciellt på brynbenet! Den funkar lika bra till att skulptera ansiktet med, om man vill ha raka linjer. Eftersom borsten är väldigt platt passar den även perfekt till att applicera concealer med på stora områden. 
 
Jag köpte denna borste för kanske tre år sedan, är inte helt säker? Men skicket är fortfarande superfint, några små skråmor på metallen. Borsten har hållt sin form och har inte tappat ett enda hårstrå! Superbra! 
Kicks Professional Powder Brush - 169 kronor    (LÄNK TILL PRODUKTEN
 
Underbara puderborste! Denna borste gör verkligen sitt jobb. Stråna är rätt långa vilket gör att pudret lägger sig väldigt fint på huden samt att pudret bearbetas in i huden lättare. Det jag gillar är att pudret lägger sig ovanpå borsten och inte försvinner in i borsten, om ni förstår vad jag menar?
 
Denna borste har jag också haft i cirkus tre/fyra år. Det jag är imponerad av är att borsten är så troligt lätt att rengöra, och det gäller alla dessa tre borstar. De håller sig verkligen fina och rena så länge! 
Professional BB Cream Brush - 129 kronor.   (LÄNK TILL PRODUKTEN) 
 
Här har vi en väldigt speciellt borste, till utseendet. Hela borsten är väldigt kort, ungefär 11 cm. Hårstråna är mycket kompakta och är även snedställda. BB cream är den basprodukt som passar bäst till denna borste. En bb cream är lättare i konsistensen än vad till exempel en foundation är. Vill man använda foundation så funkar det också bra, men bb cream är ett bättre alternativ till denna borste.
 
Jag verkligen älskade denna produkt när jag köpte den. Borsten är otroligt bra på att blanda in bb creamen i huden. Man får ett väldigt fint resultat. Det enda negativa är det blir jobbigt åt handen att bearbeta in bb cream i hela ansikten med denna lilla borste. Annars tycker jag den funkar superbra, då den kommer åt att blanda in produkt vid näsan, runt ögonen osv. 
 
Har ni någon av ovanstående borstar? Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om dem !
 
#1 - Tovegranfeldt

älskar kicks sminkborstar, tycker dom är super allihopa!