Emilia Sjödin

Skönhetslista
 

Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen? Två gånger om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Vill inte tvätta det för ofta då vatten torkar ut huden. 

 Vilken hudtyp har du?  Jag har en normal hudtyp, det har jag speciellt märkt när jag testat produkter för "fet" eller "torr" hy, då det bara gjort min hy sämre. Produkter för normal/kombinerad hy är det som funkar bäst för mig. 


Vilken produkt använder du för att rengöra ansiktet? 
Jag tvättar alltid bort mitt smink med hjälp av sminkborttagningsservetter. Därefter sköljer jag mitt ansikte i vatten och sedan lägger jag på en toner i hela ansiktet. 

 
Har du haft/ eller har du finnar? Finnar har aldrig varit ett problem för mig. Jag har får finnar i samband med mens eller stress. 

Vilken foundation använder du? Jag använder Lumenes Matt Control Oil-free Foundation i färgen 0 Light Ivory. 

 
Vilken concealer använder du? Eftersom jag inte har mörka ringar under ögonen eller har finnar så använder jag faktiskt inte concealer. Jag tycker basen blir mycket finare utan concealer om man nu kan/vill skippa det steget. Jag har en concealer jag använder i nödsituationer och det är Maybellines Fit me concealer. 

 Vad tycker du om lösögonfransar? Helt ärligt har jag aldrig försökt mig på lösögonfransar efter att jag fick ett utbrott och inte förstod mig på hur man skulle göra, haha. Dessutom har jag väldigt långa fransar och ser inte grejen med ännu längre? Men till fest, ja kanske? 

Vilken typ av produkt/smink kan du inte leva utan? Jag är väldigt röd i min hy vilket jag inte alltid tycker är så charmigt. En foundation skulle bli den produkten jag inte kan leva utan! 

 Använder du make-up base/primer på ögonen? Nej, jag gjorde det förut, och helt ärligt ser jag ingen skillnad. Jag använder däremot primer på ansiktet vilket gör en väldigt stor skillnad. 

 Vilken är din favorit ögonskugga? Just nu är min favoritskugga färgen "Feisty" ur min Nude dudepalett. Färgen är i en smuttsrosa färg, superfin! Jag brukar dessutom blanda färgen med "flirty" ur samma palett, för att göra sminkningen lite festligare. 

Använder du mineral smink? Nej det gör jag inte. 

Vad tycker du om läppglans? Hatar läppglans, har alltid gjort, haha.

Skulle du kunna lämna huset utan smink? Ja helt klart! Beror dock på vart jag åker, hem till min pojkvän/kompisar/ica så går det bra utan smink.  

Sminkar du dig varje dag? Inte varje men 6/7 dagar i veckan iaf.