Emilia Sjödin

Smärtan som aldrig försvinner

Bild från google.

Hej hörni! Jag behöver er hjälp! Uppdateringen på bloggen har varit urusel på grund av att jag återigen har drabbats av urinvägsinfektion. Det enda jag gjort de senaste dagarna är att ligga i min säng, på grund av smärtor. Jag blir så trött på det här! Jag åkte till vårdcentralen i fredags och ville ha hjälp, men jag fick ingen medicin. Jag vill veta varför jag drabbas av urininfektion så ofta ( får det minst en gång i månaden). Oftast brukar det gå över om jag dricker tranbärsjuice, men infektionen kommer alltid tillbaka. Idag ringde jag till vårdcentralen återigen och frågade var felet var, och nu hade de hittat bakterier genom en urinodling. De skrev ut furadantin (antibiotika) till mig, som förhoppningsvis ska ta bort dessa bakterier. Och när jag har ätit upp min medicin så funderar jag på att sluta med mina p-piller. Jag har läst massa trådar över internet där folk beskriver p-piller som något negativt. Att slemhinnorna blir torrare och att sex kan göra ont. Jag vågar knappt ha sex idag då jag vet att jag kommer få en urinvägsinfektion efteråt. Och så vill jag inte ha det...

Är det någon som känner igen det jag skriver ? Kan p-piller göra så att man får fler urinvägsinfektioner ?
Hjälp mig!

Haha detta blev ett litet annorlunda inlägg, men jag börjar bli skogstokig på detta nu. Hoppas allt är bra med er i allfall! Kramar!