Emilia Sjödin

UNDER HUNDRINGEN - Sminkfavoriter
Hej mina favoriter! 
Idag tänkte jag göra det efterfrågade inlägget om mina sminkfavoriter med priset under 100 kronor. Detta tyckte jag var en superbra idé men samtidigt väldigt svår. Jag har inte så många produkter under 100 kronor men jag lyckades hitta några! Eftersom de flesta produkter jag har kostar över 100 kronor så tänkte jag göra ännu ett inlägg såsom under 200 kronor eller budget vs lyx. Vad sägs om det? Hoppas ni gillar inlägget så syns vi, kramar! 
 
 
 
Denna ögonskugga fick jag från Glossybox egna märke! Färgen heter Glossy Mauve och det är mörkbrun färg med glitter i sig, så himla fin! Jag hade nästan glömt bort att jag hade denna ögonskugga, ska börja använda den igen. Ni hittar produkten här! 
 
Denna mascara var troligtvis dyrare när jag köpte den, men nu har den väldigt bra pris! Denna produkt hittar ni på vilken affär som helst skulle jag tro. Fransarna blir väldigt svarta och volymiga, dock inte så separerande, men den är helt klart värd 89 kronor! 
 
WET N WILD har så bra produkter som är billiga, tips tips tips!! Denna produkt köpte jag på Ullared faktiskt. Man får två brynskuggor, ett vax (ska vara vit men har smutsat ner den med skugga, hehe) en liten borste som är superbra, en pincett och sedan finns det även en inbyggd spegel, så smart! Denna produkt använder jag dagligen, en stor favorit! 
 
Denna produkt använde jag jättemycket i början när jag köpte den. Det är ett rouge i flytande form som är i en otroligt fin korallfärg. Dock får man vara väldigt försiktig med appliceringen då det kommer väldigt mycket produkt. Produkten är upplagd som ett nagellack, alltså applicatorn ser ut som en nagellacksborste. 
Ni hittar rouget här! 
 
Här är faktiskt en produkt jag köpte i brist på annat haha. Detta märke "Laval" hittar man oftast på marknader. Jag köpte denna för några år sedan på Rättviks marknad. Denna eyeliner har funkat så förvånatsvärt bra! Den kostar bara 25 kronor och funkar som vilken eyeliner som helst. Tror detta märke är till för barn, haha. 
 
Vem känner igen denna produkt? Denna var så populär i början av alla skönhetskanaler på Youtube här i Sverige.  Det är i alla fall en concealerpalett från WET N WILD. Det ingår tre concealers, en hudfärgad, en rosa och en grön. De olika färgerna använder man till olika områden i ansiktet. Om ni vill veta mer om det kanske jag kan göra ett inlägg om det? Det ingår även en highlighter som funkar otroligt bra, den är så fin! Denna palett köpte jag på Ullared för 69kronor. 
 
Hm, inte så charmig bild, haha. Detta var det första läppstiftet jag köpte själv, har jag för mig. Jag minns när bloggvärlden var större en Youtube och det skrevs jättemycket om ELFs produkter. Jag passade på att beställa ett läppstift eftersom ELFs hemsida hade så billiga produkter. Jag blev dock besviken när läppstiftet kom hem då jag trodde det skulle vara rosa, så jag lade den på hyllan ett tag. Men idag är det så snyggt men mörka läppstift så nu får jag äntligen användning för det, så kul! 
 
Tyvärr hittade jag ingen foundation som jag testat för under 100 kronor. Det närmaste jag kunde komma är denna BB-cream från Aco. Jättebra att ha nu på sommaren då foundation kan vara för tjock. Jag gillar denna produkt jättemycket, har den dock i en nyans för mörk, så jag får steka i solen tills min hy blir mörkare! 
 
 
Jättekul du som tipsade om detta inlägg! Har ni fler förslag så tveka inte att kommentera! 
 
 
 
#1 - alice

Åh tack! Den BB creamen verkar väldigt spännande! Så fina bilder också! Ser fram emot budget/lyx inlägget :)

Kram! <3

Svar: Men tack så mycket ! Vad glad jag blir, kramar :)
Emilia Sjödin