Emilia Sjödin

Jag är i Kiruna!
 
Hallå där! Imorse klev jag upp ur sängen klockan 04:00 för att börja min resa mot Kiruna. Jag har åkt med min mediaklass till Kiruna för att filma på en rymdstation samt att göra några intervjuer som förhoppningsvis kommer att hamna i tidningen, hur kul? Denna film vi ska spela in kommer att visas för 50,000 elever så jag känner lite press att denna film ska bli perfekt haha. Utöver inspelningen ska vi även besöka ishotellet som jag ser väldigt mycket fram emot! Vi ska även se om det går att fixa så vi får åka hundspann! 
 
Idag när vi kom fram tittade vi på dessa snöskulpturer och sedan lekte vi runt i en park där de har gjort en borg i snö, man kände sig verkligen liten när man stod mot de tre meters höga väggarna av snö haha! Det fanns även isrutschkanor som vi åkte i. Uppdateringen kommer vara lite dålig med tanke på att jag kommer hem på fredag kväll! 
 
Just nu ligger vi på rummet och chillar. Ikväll ska vi bege oss ut i mörkret för att titta på norrsken! Jag ska försöka få någon bra bild, men med tanke på att mobilkameran suger så får vi se om det blir några bilder! 
 
Ta hand om er!