Emilia Sjödin

Tycker till om populära tjejtrender
Hejsan mina fina bloggläsare! Idag tänkte jag hissa och dissa populära tjejtrender, men kom ihåg att vad jag än säger så ska det inte påverka ditt val av kläder. Det här är endast mina åsikter. Men nu tycker jag vi börjar hissa och dissa! 
Dessa såkllade Bomberjackor har blivit väldigt trendigt just nu och jag tror även att de kommer trenda ännu mer i vår då vädret blir varmare. Min personliga åsikt är att jackorna är supersnygga, verkligen! De finns i alla möjliga färger och jackans insida brukar ha en annan färg än vad utsidan har. Men som sagt tycker jag dessa jackor är supersnygga på de personerna som har en stil som kan bära upp den. Jag som är extremt flickig av mig skulle nog inte passa sådär jättebra i jackan, men jag tycker det är snyggt på andra. HISS! 
 
Långa stövlar som går över knäna är idag väldigt populärt, särskilt här i Falun. Dessa skor har jag suktat efter så himla länge, men jag har aldrig tagit mig tid till att köpa ett par. Helst vill jag ha en svart stövel med hög klack, jag dör så snyggt! Snyggt och stilrent! HISS! 
 
Half-up Bun är något som jag ser nästan överallt. Man tar alltså en sektion hår som befinner sig på kronan av huvudet och sedan sätter man upp den delen som en bulle medan resten av håret hänger ner som vanligt. Det här tycker jag är väldigt snyggt på de som vet hur man gör det snyggt. Dessutom tycker jag denna frisyr endast passar på de med medellångt eller långt hår. Som ni ser på bilderna ovan så är själva "bullen" väldigt stylad men inte för genomtänkt, det tycker jag är snyggt. Men sätter man upp håret utan att titta hur resultatet blir kan det se lite för slarvigt och trassligt ut. Både hiss och diss! 
Bootcut betyder alltså att byxorna sitter tight vid midjan och ungefär ner till knäna. Under knäna börjar byxorna bli vidare och vidare. Denna trend hatade jag verkligen i början, jag tänkte på de byxor jag hade på mig när jag gick i tredje klass, haha! Men när jag sedan började se fler och fler använda dessa byxor så blev de mer acceptabla. Jag själv skulle inte sätta på mig dessa byxor riktigt än. Jag tror inte dessa byxor skulle passa på mig och jag vill helt enkelt inte släppa trenden med tighta byxor. Detta blir en diss för min del då jag själv inte vill använda plagget. 
 
Vad tycker ni om dessa populära trender? Har ni några fler trender ni vill se mig disskutera? 
 
#1 - MADDISENJ.SE

Jag gillar alla dessa trender du tagit upp, så snyggt och har faktiskt minst ett par av varje av dessa plaggtrender du visar :P

Svar: Vad kul! :) kram
Emilia Sjödin