Emilia Sjödin

Frågor om 2015 / 2016

Vad är ditt bästa minne från 2015?

Mitt bästa minne från 2015 var att jag fick uppleva kärlek för första gången! Om två månader har vi varit ett par i ett år! Vart tog tiden vägen haha! 

Vad är ditt värsta minne?

Mitt värsta minne var från i somras då jag och några vänner gick ut på rådis här i Falun. Vi hade druckigt alkohol och hade det jätteroligt. Men i bilfärden hem var jag superkissnödig och trodde jag skulle kissa på mig haha. När jag väl kom in på toaletten kissade jag blod, i princip rent blod. Jag har aldrig varit med om något som har gjort så fruktansvärt ont. Jag tror jag kom hem runt 2-3 på natten, och kunde gå och lägga mig vid 8-9 på morgonen då jag hade sådana hemska smärtor. Min familj var borta i rättvik så jag kunde heller inte få hjälp av någon. Usch vad hemskt det var haha! Men jag sökte vårdcentralen och fick hjälp, men det tog bra lång tid innan allt blev som vanligt igen. 

Har du gjort något du aldrig gjort förut?

Jag blev ju såklart arton år och fick gå på krogen helt själv! Detta år har jag varit på otroligt många fester haha! 

 
 
 

Har du gjort något du verkligen ångrar?

Jag ångrar att jag inte har lagt ner mer tid på nära och kära. För när man förlorar någon så ångrar man att man inte har hälsar på dem så många gånger man hade kunnat göra. 

Är det något du borde/ville ha gjort?

Tagit körkort haha! Jag sa till mig själv att jag skulle ta körkortet på min födelsedag, men icke haha. Det är inte förens nu jag börjar köra mer hemma. 

Har du skaffat några nya vänner?

hm, svår fråga. Jag är en sådan person som håller mig till mina närmsta vänner. Är det så att jag har skaffat någon ny vän så är det ingen jag umgås med på egen hand. Däremot har jag och min pojkvän blivit ett par detta år. Vi var väl vänner från början men vi träffades bara i festsammanhang. 

Hur känner du om 2015 i allmänhet? 

2015 har varit ett år där jag har tagit många chanser och varit galnare, haha. Jag har växt som person väldigt mycket det här året och jag har funnit en trygghet som jag mår så mycket bättre av. 2015 är klart en av de bästa åren jag varit med om! 

 

Har du några nyårslöften/mål för 2016?

Mina mål för 2016 är att ta tag i min hälsa, min kropp mår inte så bra haha. Sedan är mitt mål att jag ska flytta hemifrån och plugga på en högskola.