Emilia Sjödin

5 Saker jag köpt på grund av Youtube #2
 
Hej mina fina! Idag tänkte jag visa er fem saker jag har köpt på grund av Youtube. Som ni vet så finns det vissa produkter som trendar vid vissa tillfällen, och därav köper vi dem. Men, vill vi egentligen ha produkterna? 
Jag har gjort det här inlägget tidigare med andra produkter och om ni vill läsa det inlägget så klickar ni HÄR! (LÄNK) 
 
 
1. Det första jag kom att tänka på är min highlighter från märket Sleek. Om ni inte vet att highlighters trendar just nu vet jag inte vart ni har varit, haha. Jag tycker den här trenden är så himla fin. Jag älskar att lägga highlighter på kindbenen och brynbenet framförallt! Highlightern ska vara ganska diskret så den endast syns i vissa sken.  Jag tycker inte alls det blir fint om man lägger på för mycket. 
2. Okej, jag kan inte ha varit den enda som köpte glossybox? Jag tror jag prenumererade i 1,5 år tills jag insåg att produkterna bara blev sämre och sämre desto populärare boxen blev på sociala medier. I början tyckte jag att jag fick jättebra produkter men på slutet när alla prenumererade på glossybox, så tyckte jag produkterna blev sämre och i fulare färger framförallt, tråkigt. Har nog lagt lite mer än 2000 kronor på dessa boxar, haha.
 
3. Läpptstick från MAC! Jag vet faktiskt inte varför dessa läppstift trendade så mycket. På Youtube såg jag dem överallt och folk beställde hem 10-tals läppstift åt gången. Jag har endast köpt ett läppstift, vilket jag är nöjd över, tycker faktiskt inte detta läppstift håller så bra. Färgen är jättefin och går jättelätt att applicera. Men efter en halvtimme ligger läppstiftet utanför läpparna, tyvärr. Idag däremot är det nästan "förbjudet" att köpa en produkt från MAC då de testar sitt smink på djur. Det i sig har väl blivit en trend nu också, folk köper inte djurtestade produkter och allt fler börjar bli vegetarianer och veganer, villket i sig är superbra! Önskar att jag själv hade mer koll på vad som är djurtestat och inte. 
4. Denna klocka! Daniel Wellinton gör verkligen superfina klockor och den här har minsan trendat länge må jag säga. För några år sedan köpte jag en liknande klocka från ett superbilligt märke för att vara med i trenden, haha. Men när jag åkte hem i från Teneriffa köpte jag mig en riktig Daniel Wellintonklocka på flyget. Jag tycker klockan fortfarande är superfin och jag funderar på att köpa flera band så att jag kan byta färger osv. 
5. Sminkborstar från Real Techniques. Dessa borstar trendar fortfarande men är betydligt lättare att få tag på än vad det var för något år sedan. Därav är det inte lika många som köper dessa borstar idag då det har blivit så "vanliga". Men borstarna i sig är superbra, tycker dock det är tråkigt att man var tvungen att köpa borstarna i små Kit då jag inte använder alla. 
 
Har ni något av dessa produkter? Känner ni igen er i det jag skriver? Kommentera gärna vad Youtube har fått er att köpa så blir jag riktigt glad. Hoppas ni får en bra dag så syns vi. KRAMAR!