Emilia Sjödin

En del av dig på mitt finger
Hej finisar! För exakt en vecka sedan hämtade jag ut dessa superfina ringar. Den guldiga ringen är en Faluring som min mamma tidigare burit. När min mamma dog så fick jag ärva alla hennes smycken. Denna guldiga faluringen hade hon på sitt finger varje dag och nu vill även jag bära hennes ring som ett minne av henne, att hon alltid är med mig. Dock var ringen för stor så jag fick lämna in den, så de kunde minska ringen så den skulle passa på mitt finger. Det var ganska dyrt att förminksa ringen, det kostade 750 kronor, men med tanke på att ringens värde ligger runt 8-9000 kronor så tycker jag att det var värt det. Är liksom ett minne av min mamma. Det känns dock lite skumt att gå runt med en dyr ring på fingret, är så himla rädd att tappa bort den. 
 
Den sista ringen vill jag inte nämna namnet på, eftersom ringen har sitt namn från min grannby. Men ni kanske känner igen ringen? Jag fick denna fast i svart färg på studenten! Jag tyckte den svarta ringen var superfin men jag ville ändå byta ringen mot en likadan ring fast i en silverfärg, då jag kan ha ringen ihop med andra ringar i samma färg. 
 
Är så glad att jag har två "nya" ringar som får pryda mina fingrar!