Emilia Sjödin

Mammas födelsedag

Hej på er mina fina läsare ! Det här inlägget var planerat att publiceras den 12 juli, men det blev inte så. Den dagen var alldeles för jobbig för mig. Min mammas födelsedag var den 12 juli men eftersom jag jobbade den dagen från klockan 10:00-19:30 så hade jag varken orken eller tiden till att skriva ett blogginlägg. Jag hade inte ens tiden att gratta min mamma på hennes födelsedag. Jag och min pojkvän Philip åkte därför upp till min mammas grav dagen innan, alltså den 11 juli och gav henne fina rosor. Jag och Philip pratade som om ingenting och sedan kramade han om mig och då började jag fälla tårar. Det går inte en endaste dag utan att jag tänker på min mamma. Jag undrar hela tiden hur mitt liv skulle se ut med henne i bilden. Jag vill gå upp på morgonen och överraska min mamma med tårta på sängen och ge henne fina presenter och kramar. Jag vill inte åka iväg till en gravsten och lägga dit blommor. Jag vill träffa henne. Jag älskar henne. Och det gör så ont att jag inte kommer får träffa henne vid nästa födelsedag heller.

Mamma, jag saknar dig. Kom hem igen ❤️