Emilia Sjödin

Allt från studenten, resan och balen
Hej mina fina bloggläsare! De senaste två veckorna har varit proppade med massa fester, vänner, en resa, studen och bal! Detta inlägg blir en bildbomb men jag hoppas ni uppskattar det. KRAMAR! 
 
 
IGÅR var det bal! Vi i Falun hade balen efter studenten, vilket jag tyckte var skönt. Alla var verkligen superfina och det var otroligt kul att dansa med både Philip och vänner. Att gå på en bal med sin pojkvän är som en liten dröm. Alla studenter i Falun träffades i parken vid min skola och tog foton. Jag och Philip blev intervjuade av DT haha, livesänt och allt. Det roliga var att varken jag eller Philip ville vara med på film så det var rätt så stelt haha. 
 
 
 
Studentmösspåtagningen! En bild på mig och Philip i detta kollage är från studenten, haha, klupmiga jag. Mösspåtagningen i Falun har massa traditioner. Först samlades alla på torget för att sjunga en sång och sedan fick alla studenter ställa sig klassvis på trottoarkanten. Vi skulle gå med en fot på trottoaren och en fot på marken för att symbolisera att vi har en fot i ungdomen och en fot i vuxenlivet. När denna gågång nästan var klar fick man hoppa fem vänner på ett ben fram till en brunn där man skulle läsa en text på latin samt slänga ett mynt från 97 i brunnen. När alla studenter gjort detta samlades alla på torget i en stor ring där vi sedan fick sätta på oss våra mössor och springa så fort vi kunde in i mitten och hurra! En jätteroligt dag! Kvällen bjöd på utgång som var kort för min del, men väldigt kul! 
Studenten! Vad ska man säga? Studenten var så jävla rolig. Det började med en champagnefrukost hemma hos en klasskompis följt av fotografering i skolans park. Som sagt så har min skola väldigt strikta traditioner och dagen innan studenten fick vi lära oss hur man skulle gå upp på scen och hur man tar emot betygen på rätt sätt. Efter betygutdelningen samlades alla studenter i trapphuset i vår skola, klassvis. Sedan sjöng alla klasser ramsor och försäkte överrösta varandra, haha! Sedan var det dags för utspringet! Klassen springer ut och vi sjunger "för vi har tagit studenten, fyfan vad vi är bra!" Sedan springer vi så fort vi kan till våra familjer. Vi får massa gosedjur på oss och flertal roser och sedan måste vi skynda oss till vårt studentflak, höjdpunkten! Vi dunkade sjukt hög musik och vi drack och firade, så kul! Flaket tog oss ner till stan där alla studenter är samlade. Där går vi det traditionella studenttåget genom hela stan, och herre vad roligt det var! Studenten kommer jag minnas länge! Jag fick dessutom ett stipendium för goda betygresultat, så glad! 
Studentresan! Veckan innan studenten drog jag och mina härliga vänner till Magaluf! Vi festade, träffade nya människor. Vi festade på Tivolit vid vårt hotell och vid grabbarna grus där vi såg många paradise hotellmedlemmar! Vi var med i skumparty och vi hade det så jävla bra! 
 
Hoppas ni också har haft det superbra! Nu är det skönt att studenten är slut så jag kan få vila, alla studenter är verkligen sjuka nu, haha! 
 
#1 - Inez

Åh, vilka härliga bilder!! :D