Emilia Sjödin

10 Saker du inte vet om mig
 
1. Jag är en samlare! Jag hatar verkligen att slänga bort saker. Jag väljer att hellre spara onödiga saker som får ligga i en låda i tusen år än att slänga bort dem. Det kan ju komma till användning i framtiden, hehe. 
 
2. Jag säger gos. Helt seriöst så säger jag nästan gos i varannan mening haha. Det är min bror som har smittat över det på mig så under den senaste perioden har jag sagt gos åt i princip allt. 
 
3. Jag är livrädd för att köra bil. Jag får nästan hjärtklappning varje gång jag ska göra bil. Det spelar ingen roll om det är korta eller långa turer, jag mår alltid så dåligt. Dagen innan en körning kan jag känna mig stressad för att köra bil. Det är väldigt otäckt och jag vill att det bara ska försvinna. Jag vet att jag kan köra bil, jag har ju körkort för tusan! Men ändå, något gör mig rädd. 
 
4. Jag har en blodfobi! Nyligen tittade jag på Helen Torsgårdens video där hon berättade om Lady gagas parfym som heter Fame. Jag har själv den parfymen. Hon berättade att den parfymen var gjord av och skulle lukta blod och sperma!! Jag var så nära på att spy, jag fick ärligt panik. Jag tänker kasta bort den parfymen nu, usch! 
 
5. Jag är väldigt känslig. Jag gråter kanske tre gånger i veckan. Jag har ett starkt kontrollbehov och om jag blir stressad eller att saker inte går som planerat så brister jag ut i gråt. Det är dock väldigt jobbigt men tanke på att jag inte tycker om att gråta, haha! Ibland kan jag gråta av småsaker som jag inte ens borde gråta till. Någon som känner igen sig? 
 
6. Jag är en shopaholic. Jag älskar att spendera mina pengar på shopping men blir verkligen sur när jag är tvungen att spendera mina pengar på något annat. Jag har dessutom inte koll på hur mycket pengar jag spenderar vilket inte är så bra, hehe. Jag tror jag brukar shoppa för ungefär 3000 kronor i månaden vilket inte är bra! 
 
7. Jag älskar att dansa! Jag gillar inte att gå ut på clubbar där man står i en folkmassa och dansar som en stel pinne eller där folk anser att intima berörningar är en slags dans? Varför gör ens folk så? Jag vill ut och dansa bugg och ha det riktigt roligt, men jag är nog den enda artonåringen som känner så, haha. 
 
8. När jag var mindre älskade jag att sjunga! Jag uppträdde på scener i skolan, på små barer och när min familj hade stora födelsedagsfester. Jag har notera att jag inte har bra sångröst, jag tyckte det bara var roligt! 
 
9. Jag ljuger ofta! Haha detta låter ju spännande. Jag brukar faktiskt ljuga väldigt ofta men det är alltid små lögner, lögner som inte har någon betydelse. Jag kan faktiskt själv säga i det tillfället jag ljög i att jag bara skämtade. Jag vet inte varför jag ljuger, det är väl kul att se om folk tror på mig. 
 
10. Jag brukar hitta på historier i mitt huvud som inte stämmer. Jag kan få mig själv att börja gråta genom att jag föreställer mig hemska situationer. Jag kan föreställa mig att jag har varit otrogen, att en kompis till mig dog när vi var små. Jag vet inte varför jag gör så? Det är rätt läskigt haha! Är det någon som känner igen sig i detta?
 
#1 - Alice

Haha sista punkten känner jag igen mig i! Typ att jag känner en kändis eller nåt, töntigt men lite kul haha

Svar: Gu vad skönt att höra haha! :)
Emilia Sjödin